Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Експерт по батерии коментира невероятните спецификации на Tesla Roadster

Когато Илон Мъск представи своя нов Roadster, много автомобилни производители се притесниха сериозно

20 ноември 2017
3154 прочитания
13 одобрения
0 неодобрения

Tesla Roadster

На събитието, посветено на електрическите камиони Tesla Semi, Илон Мъск представи и още едно малко бижу - Tesla Roadster, който веднага причини брожение сред технологичните фенове. Причина за това бяха невероятните цифри, които мъск цитира за производителността на колата, които предизвикваха скептицизъм, меко казано.

Ускорение от 0-100 км/ч за 1,9 секунди звучи не особено реално, като се има предвид, че хиперколата Bugatti Veyron ускорява за 2,5 секунди със своите 1001 конски сили. Пробегът от 1000 км с едно зареждане също изглежда доста съмнителен - все пак големият проблем на електромобилите е именно обхвата и батериите. Колегите от Jalopnik са потърсили експертното мнение на индийски специалист по батериите и ето какво казва той за твърденията на Мъск. Венкат Вишванатан е асистент-професор в Университета Карнеги Мелън и се занимава с иновативни разработки в областта на батериите. 

Ускорение

В момента няма кола в масово производство, която да достига от 0-100 км/ч за под 2 секунди. Собственият модел на Tesla - Model S го прави за 2,4 секунди, а половин секунда подобрение е огромна стъпка, когато времената са толкова съкратени. Рали автомобилите обаче могат да постигнат това ускорение, благодарение на няколко компонента - ниско тегло, спортни диференциали и турбодвигатели с мощност 600 конски сили.

Tesla Roadster ще използва тези трикове - Мъск каза, че електродвигатели ще задвижват и четирите колела, което с малко хитър софтуер ще може да разпредели достатъчно добре мощността, за да се ускори колата максимално бързо. Що се отнася до мощност - 200 kWh са предостатъчни, за да бият малките двулитрови турбодвигатели на рали автомобилите. Поради всички тези фактори Вишван смята, че ускорение от 0-100 км/ч за 1,9 секунди е постижимо за Tesla Roadster.

Tesla Roadster

Въпреки че теглото на 200 kWh батерии е около 800 кг, с модерни леки композитни материали, Roadster най-вероятно би могъл да остане под 2 тона, колкото тежи например Nissan GT-R. Японският спортен седан постига 100 км/ч за 2,7 секунди с конвенционален двигател с вътрешно горене и около 500 конски сили. Според изчисленията на Вишванатан, 200 kWh батерии се равняват на около 780 конски сили, а при електродвигателите мощността е налична през цялото време. Ето защо ускорението и максималната скорост на Roadster, цитирани от Мъск, макар да изглеждат невероятни, са напълно реалистични.

Пробег

На въпроса дали Roadster ще може да направи 1000 км с едно зареждане, Вишванатан отговаря "определено... 200 kWh пакет от батерии може безпроблемно да направи 1000 км". Разбира се, той признава, че когато говорим за пробег, има много други фактори - аеродинамика, брой пасажери, стил на шофиране и пр. Ако Roadster има подобен на Tesla Model S аеродинамичен коефициент на челно съпротивление, Вишванатан смята, че 1000 км са вързани в кърпа. 

Какво излиза?

Оказва се, че Tesla Roadster наистина ще бъде сензацията, която Мъск предрече. Астрономическите на пръв поглед цифри са напълно постижими, казва науката. Сега въпросът е дали достатъчно заможни хора ще решат да подкрепят Мъск и да вложат 250 000 долара в бъдещето на спортните кабриолети. Съдейки по предварителните поръчки (всички 1000 бройки, произведени предварително като Founders Edition, са запазени) има голяма вероятност това да е поредният удар по двигателите с вътрешно горене. Бъдещето е електрическо. 

Tesla Roadster

13 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Джаджи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Експерт по батерии коментира невероятните спецификации на Tesla Roadster"



    

абонамент за бюлетина