Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Sony пуска в продажба нов домашен любимец робот

Кучето робот ще разполага с OLED очи, широкоъгълни камери и ще може да изгражда свой собствен уникален характер.

02 ноември 2017
4343 прочитания
3 одобрения
1 неодобрение

Sony пуска в продажба нов домашен любимец робот

След повече от десетилетие Sony се завръща с нова версия на кучето робот Айбо. За първи път роботът беше представен през 1999 г., като от компанията уточняват, че сега неговата подобрена версия е „способна да формира емоционална връзка с членовете на домакинството и същевременно им отвръща с любов, привързаност и радост от получената грижа“. Очите му представляват органичен диод, излъчващ светлина (OLED), който позволява да се покажат различни изражения. Камерите от типа „рибешко око” виждат и разпознават отделни лица, докато новите изпълнителни устройства (actuator) дават възможност на тялото му да се движи по 22 оси. Големият брой на звуците и движенията му цели да направи Айбо по-истински. Също така кучето ще може да отговаря на гласови команди и да учи кое радва неговия собственик.

Освен това Айбо ще може постепенно да научи разположението на къщата, за да избягва препятствията и да избира най-прекия път между две места. В домашния любимец има четириядрен CPU, вградени LTE и WiFi, няколко сензора, мотора и жироскопа, говорител и четири микрофона. Очаква се батерията да издържа около два часа и са необходими три часа, за да бъде заредена напълно, така че продължителните игри не са съвсем възможни.

Прочетете още: Саудитска Арабия даде гражданство на робот

Предварителните поръчки за новия робот започват още днес през онлайн магазина на Sony в Япония. Цената на Айбо ще бъде 1, 739 долара, а доставките се очаква да стартират от 11 януари, макар че засега от компанията са предвидили такива да има само в Япония.

Айбо може да изгражда свой собствен уникален характер

Тъй като вече сме 2017 г. новият робот работи с AI (който се учи и изгражда свой уникален характер с течение на времето), но също така е свързан към облачното пространство. Основният абонаментен план за Айбо не само помага за формирането на уникалния характер на робота, но също така позволява на собственика дистанционен достъп през WiFi или мобилен интернет. Цената е 27 долара на месец, докато тригодишният абонамент може да бъде купен за 790 долара.

Абонаментът е необходим, за да може AI характера на домашния любимец да се развие и за да се използва неговото приложение My Aibo (на iOS и в мрежата), чрез което могат да се управляват настройките, да се получава достъп до снимките и да се играе с виртуалната версия на кучето. В бъдеще потребителите ще могат също така да купуват нови трикове от Aibo Store, но кучето робот ще може да се обучава от други Айбо модели и да натрупва нов опит, докато сезоните се сменят или се случват специални събития.

Новият Айбо е не просто услуга, но и устройство за забавление, като Sony не планират да спират дотук. От компанията също така обявиха, че „продължават да подобряват няколко други инициативи в сферата на AI и роботиката“.

3 одобрения
1 неодобрение
Още от рубрика "Любопитно"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Sony пуска в продажба нов домашен любимец робот"



    

абонамент за бюлетина