Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Нови технологии адаптират автомобилните гуми към пътните условия

ContiSense и ContiAdapt правят своя публичен дебют на Международния автомобилен салон Франкфурт 2017

19 септември 2017
4240 прочитания
1 одобрение
0 неодобрения

Continental представя две нови технологични концепции за гуми, които ще подобрят още повече сигурността и комфорта на пътя. Те позволяват непрекъснато следене на състоянието на гумата, както и регулиране според ситуацията на характеристиките на поведение в зависимост от преобладаващите
условия на пътя.

ContiSense и ContiAdapt правят своя публичен дебют на Международния автомобилен салон Франкфурт 2017.

ContiSense е базирана на разработката на провеждащи електричество каучукови смеси, които позволяват електрически сигнали да бъдат изпращани от сензор в гумата към приемник в автомобила. Базираните на каучук сензори постоянно следят дълбочината на протектора и температурата. Ако измерените стойности са над или под предварително зададени лимити, системата мигновено известява водача. Ако нещо проникне в протектора, електрическа верига в гумата се затваря, което също така незабавно изпраща предупреждение за шофьора – по-бързо от системите, използвани до момента, които
предупреждават водача само когато налягането в гумите вече е започнало да спада.

В бъдеще ContiSense ще включва допълнителни сензори, които могат да бъдат използвани индивидуално. По този начин информация за пътната повърхност, като например нейната температура или наличието на сняг, могат да бъдат „усетени“ и предадени към водача.

Данните могат да бъдат изпратени към електрониката на автомобила или чрез Bluetooth към
смартфон.

ContiAdapt комбинира микросензори, вградени в колелото, за да регулира налягането в гумата с променлива широчина върху джантата. По този начин системата може да променя размера на зоната на сцепление, която при различни пътни условия е решаващ фактор както за сигурността, така и за комфорта.

Системата също така позволява задаването на много ниско ниво на налягане под 1 bar, което например да спомогне за излизането на автомобила от паркомясто при дълбок сняг или за преодоляване на опасен
участък, покрит с черен лед.


1 одобрение
0 неодобрения
КОМЕНТАРИ ОТ  
абонамент за бюлетина