Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Gartner: Световният пазар на носими устройства ще нарастне със 17%

Очаква се да бъдат продадени 310 млн. умни аксесоари, на стойност около 30.5 млрд долара

25 август 2017
1572 прочитания
0 коментара
3 одобрения
0 неодобрения

Анализаторската компания Gartner очаква ръст от 16.7% на пазара на носими устройства до края на годината. В този сегмент влизат различни джаджи и производители – от умни часовници до камери за поставяне върху облекла или каски, както и дисплеи, които се носят на главата.



Предвижданията сочат, че до края на тази година, ще бъдат продадени около 310 млн. устройства, които ще генерират приходи от около 30.5 млрд. долара. Приблизително 9.3 млрд. долара от тях, ще дойдат от категорията на умните часовници, където лидерското място заема Apple Watch в съперничество с Gear, смартчасовника на Samsung.

По всяка вероятност, новият модел умни часовници на Apple, който ще бъде обявен през септември, ще поддържа мобилна връзка, което означава, че часовникът ще може да изпраща съобщения и сензорни данни, използвайки гласовия асистент Siri. Това ще разшири съществено функциите и оттам - клиентската му база.

До момента компанията не е оповестявала данни за продажбите на часовниците, но когато коментираше последните финансови резултати, изпълнителният директор на Apple Тим Кук спомена, че продажбите на носимите устройства са се увеличили с 50 процента на годишна база. (Компанията включва часовниците в групата „Други“- където също отчита продажбите на конзолата Apple TV, аудиопродуктите под марката Beats, iPod-ите и други аксесоари. Цялата категория в края на Q2 на тази година, донесе на производителя 2.74 млрд. долара)

Gartner счита, че през тази година ще бъдат продадени общо около 41.5 млн. умни часовници и прогнозира, че за периода 2019-та – 2021-ва, тези устройства ще отбележат най-високите продажби в групата на „носимите“, ако разбира се, не броим блутут слушалките.

Анализаторите са изчислили, че до 2021-ва, продажбите на смартчасовници ще достигнат обем от около 81 млн. бройки, което е приблизително 16 на сто от продажбите на носими устройства. От Gartner отбелязват, че този резултат се дължи главно на Apple Watch, чиято начална цена започва от 269 долара.

Средната продажна цена на умните часовници към днешна дата започва от 269 долара, но ще спадне до 223.25 долара в края на 2017-та и 214.99 долара през 2021-ва, тъй като големите продажби водят до намаление на производствените цени. От друга страна, големите марки като Apple и Fossil, ще се опитат да поддържат цените на умните часовници на равнището на традиционните“, казва в изявление Анджела МакИнтри, директор изследвания на Gartner.

Въпреки очакванията, че Аpple ще продължи да води при умните часовници, Gartner прогнозира, че заради засилената конкуренция, в по-голямата група на носимите устройства, делът на компанията ще спадне през следващите години, от около 1/3 през 2016-та до около ¼ през 2021-ва. (Останалите имена на този пазар като Asus, Huawei, LG, Samsung и Sony, също ще загубят позиции, като към 2021-ва, анализаторите предвиждат те общо да държат не повече от 15 на сто от този пазар).

Gartner поставя смартфоните за деца като подкатегория на умните часовници. За тях прогнозата е повече от обнадеждаваща: през 2021-ва те ще представляват около 30 на сто от този пазар.

Обикновено става дума за носими устройства, предназначени за деца между 2 и 13-годишна възраст, които са насочени към родителите, нежелаещи да дават на наследниците си смартфон с всички функции.

Анализаторите очакват още скок в продажбите на традиционните марки часовници, както и на луксозните и дизайнерските смартчасовници. На тях, според предвижданията, се падат около 25 на сто от пазара до 2021-ва – тъй като старите брандове, ще се опитат да привлекат младите клиенти.

От друга страна, стартъпите и белите марки (бел.ред., една марка, под която се продават продукти на различни производители) като Archos, Cogito, Compal, Martian, Omate и Quanta, ще държат едва 5 процента от пазара на умни часовници през 2021-ва. Иначе, блутут слушалките остават най-голямата подкатегория при носимите устройства, с 48 процента от този пазар за 2017-та. Анализаторите очакват, че аудиоаксесоарите ще са най-продаваните носими и през 2021-ва, като считат, че ще бъдат продадени около 206 млн. броя.

Според Gartner, ръстът на този пазар се дължи на отпадането на кабела при слушалките, което се поддържа от производителите на смартфони.

От друга страна, една от много обсъжданите технологии в сектора на носимите устройства са HMD дисплеите за глава, които поддържат разширена реалност и не спират напълно видимостта (за разлика от шлемовете за виртуална реалност), ще продължат да имат незначителен дял, около 7 процента, казват анализаторите.

3 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Пазар и анализи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Gartner: Световният пазар на носими устройства ще нарастне със 17%"



    

абонамент за бюлетина