Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Банка и авиокомпания експериментират с робот за обслужване на клиенти

Банка, търговски дружества и техническите университети в Австралия експериментират със социални роботи.

24 август 2017
1446 прочитания
0 коментара
2 одобрения
1 неодобрение

Ще се намали ли стреса от пътуването, ако любезен хуманоид обслужва клиентите на летището? Този въпрос си задават анализаторите от австралийската Commonwealth Bank, по време на серия експерименти на международната аерогара в Сидни, Австралия.

В партньорство с банката, новозеландските въздушни линии ( Air New Zealand), са разположили 100-килограмовите си, около 1.7 м. високи андроиди на име Chip, всеки от които струва около 237 000 долара, за да забавляват пътниците.

Искаме да разберем дали пътниците ще са по-доволни от пътуването, ако социалният робот Chip ги упътва към чакалнята на гейта. И дали той прави изживяването по-вълнуващо, замествайки използваната досега система от монитори. И още – може ли Chip да забавлява пътниците и да свали напрежението им със своята откритост и социална ангажираност?“, коментира мениджърът по роботика и иновации на финансовата институция – Уилям Джъдж за PC World.

Шоколадовият Chip

Експериментът на летището е последният от серия подобни „разходки“ на Chip, хуманоид с човешки ръст (REED), дело на испанската компания PAL Robotics и единствения по рода си в Южен Хемпшир, чиято доставка беше финансирана от Commonwealth Bank в края на 2016-та.

През декември миналата година Chip беше поставен да работи в търговския център Stockland Merrylands, в Западен Сидни, в изпълнение на партньорство между банката, търговския център и изследователите от Мрежата на техническите университети в Австралия (Australian Technology Network of Universities).

Бяха проведени три експеримента: при единият, Chip помагаше на клиентите да намерят магазина, който търсят; при вторият – той беше нает от търговците да рекламира продуктите им, а при последния експеримент – Chip трябваше да убеждава хората да опитат шоколадова напитка.

Джъдж коментира, че проверява очакванията за комуникация между хора и роботи в социално динамична среда. По думите му, има голям потенциал за приложение на роботите, както в сферата на бизнеса, така и на обществените пространства.

"Социалните роботи са преобръщаща представите иновация и ще повлияят различни индустрии, които предлагат услуги. Те променят преживяването за клиентите и могат да повишат конкурентоспособността на австралийските фирми“, коментира още той.





2 одобрения
1 неодобрение
Още от рубрика "Хардуер"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Банка и авиокомпания експериментират с робот за обслужване на клиенти"



    

абонамент за бюлетина