Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Спас Крушков: В момента работим по създаването на Assassin’s Creed Origins

Творческият директор на Ubisoft Sofia за разработването на видеоигри, предстоящия ON! Fest и пътя на успеха

20 юни 2017
1859 прочитания
0 коментара
7 одобрения
1 неодобрение

Спас Крушков

Спас Крушков завършва Американския университет в Благоевград, със специалност „Политически науки и международни отношения“. След това работи като проектен мениджър IT по европрограми. Работил е в Министерството на земеделието и храните (МЗХ) и в НР.

От 2009 г. е част от Ubisoft Sofia. Като творчески директор в компанията Спас Крушков участва в разработването на световноизвестната поредица Assassin’s Creed.

В рамките на бизнес конференцията Game Dev Summit 2017, която се провежда като част от ON! Fest, Крушков ще сподели за опита на компанията при управление на съдържание в мултикултурна среда. Фестивалът този уикенд събира на едно място водещи компании, работещи в сферата на гейминга в България. А за първи път 20 български компании, които разработват видео игри, ще представят продуктите си в рамките на Games Made in BG.

Срещаме ви с творческия директор на Ubisoft Спас Крушков дни преди събитието.

ICTMedia е медиен партньор.

Вие сте творчески директор на Ubisoft Sofia и разработвате видеоигри, известни по цял свят – кой е Спас Крушков с две думи?

Спас Крушков: С две думи, аз съм човек, който работи своята мечтана работа.

След МЗХ и HP – как се впуснахме в ИТ сферата?

Спас Крушков: Истината е, че още в МЗХ и НР се бях впуснал в ИТ сферата. В МЗХ бях най-младият в екипа и ми повериха проектите, свързани с технологиите. Тогава имах възможност да науча много за управлението на проекти. Логична стъпка за мен в развитието ми беше преминаването в НР. Там продължих да се занимавам с ИТ проекти. Това, по което и двете места си приличат, е, че са огромни структури, в които обаче няма толкова динамика, колкото на мен ми се искаше. Затова на 28-годишна възраст потърсих по-голямо предизвикателство за себе си и вече осем години съм в Ubisoft.

Разкажете с няколко думи какво е за вас Ubisoft Sofia?

Спас Крушков: Ubisoft Sofia е част от мен. Аз пораснах заедно със студиото. За 8-те години, през които съм тук, никога не съм имал чувството, че отивам просто на работа. За мен всеки проект, с който съм се занимавал, е бил възможност да научавам интересни нови неща и да израствам професионално.

Световноизвестната поредица Assassin’s Creed е един от проектите ви, за който цял свят знае – очаквахте ли този успех?

Спас Крушков: Ние сме част от Assassin’s Creed семейството още от 2011 година, когато започнахме работа по AC Liberation. По това време поредицата вече беше едно от топ заглавията в гейм индустрията. Когато започнахме работа по бранда, научихме колко е изискващ той и в същото време колко много предизвикателства предлага. От тогава досега сме работили по 6 заглавия от поредицата и всяко едно от тях е било надграждане на всичко, което сме постигнали преди това.

При създаването на играта Assassin’s Creed Rogue сте работили в сътрудничество със студия в Сингапур, Монреал, Квебек, Ченгду, Милано и Букурещ – какво научихте от тях и те – от вас?

Спас Крушков: Всяко студио има своя уникален характер, преимущества и силни страни в семейството на Ubisoft. Например, Монреал е родното място на Assassin’s Creed, а колегите в Сингапур са специализирани в морските битки. В Assassin’s Creed Rogue нашата роля като водещо студио в разработката на играта беше да осигурим спойката и средата, необходима за създаването на един пълнокръвен ААА продукт. Това, което си поставихме за цел в началото, беше да надникнем от тъмната страна в поредицата и да създадем първата игра за тамплиери. Този различен подход даде възможност на всички ни да научим много.

Казвате: „Rogue носи идеята за свободата да не следваш сляпо „кредото“ - какво следва Спас Крушков?

Спас Крушков: Следвам себе си и хората, на които вярвам.

В рамките на фестивала за градска култура ON! Fest и по-специално бизнес конференцията Game Dev Summit, които ще се проведат на 24 и 25 юни в Интер Експо Център, ще говорите за управлението на съдържанието в мултикултурната среда – какво да очакват посетителите?

Спас Крушков: За времето, което имам, ще се опитам да покажа един процес, който е разработван от много години в Ubisoft. Разработката на игри в колаборация между няколко студиа е едно от уникалните преимущества за компанията да създава игри, като използва таланта на екипите от всички краища на света. Този процес е свързан с редица специфики, за които ще имам удоволствието да разкажа повече в неделя, 25 юни, от 11:50 ч.

Какво предстои като проекти пред Ubisoft Sofia?

Спас Крушков: Към момента с гордост мога да споделя, че нашето студио работи по създаването на Assassin’s Creed Origins.

А какво смятате, че предстои пред гейминг индустрията в България?

Спас Крушков: Изключително щастлив съм от темповете на развитие на индустрията у нас в последните години. Не бих се наел да предвиждам, но мога да се надявам това да продължи и в бъдеще и все повече хора да се насочват към реализация в нея.

7 одобрения
1 неодобрение
Още от рубрика "Информация от PCWorld"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Спас Крушков: В момента работим по създаването на Assassin’s Creed Origins"



    

абонамент за бюлетина