Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Шедьовърът Prey

Накратко, Prey е един от онези игрални продукти, които не просто заслужават да бъдат притежавани (и играни) в оригинал и то веднага, още в момента на излизането им

23 май 2017
3486 прочитания
7 одобрения
10 неодобрения
Страница 1 от 3


Ревю: Драгомир Дончев

Има игри с уникален геймплей. Игри със страхотна, увлекателна история. С гениален левъл дизайн. Невероятна атмосфера. А има и Prey. Когато Bethesda Softworks обявиха това заглавие на миналогодишното E3, много от феновете на оригиналната игра се отнесоха скептично към проекта. Тоталната смяна на концепцията, енджина на играта, а и преминаването й в ръцете на съвършено различно студио определено даваха известен повод за притеснения. За щастие Arkane Studios са се справили не просто добре, а виртуозно с поставената им задача и благодарение именно на Prey вече официално се нареждат на едно от челните места в топ 5 на любимите ни игрални студия към днешна дата.

И преди да ви обясним малко по-подробно защо смятаме така, отново бихме желали да изкажем специални благодарности на Kinguin – една от най-бързо растящите платформи за дигитално разпространение на игри в света, без която това ревю не би било възможно.
ДОБРЕ ЗАБРАВЕНО СТАРО?
Ако сте представител на по-зрялото поколение геймъри, израснало с класиките от 80-те и 90-те години на миналия век няма как да не ви направи впечатление огромния реверанс, който новият Prey прави към тях. На пръв поглед дори изглежда, че става дума за нещо повече от уважително кимване към легендите от този период и по-конкретно към култовия System Shock. За хората запознати с творческия път на Arkane и по-конкретно на бащата на студиото – Рафаел Колантонио това обаче едва ли е изненада, предвид на факта, че неговата кариера започва именно в Origin Systems – създатели на цяла плеяда златни, игрални класики в това число и въпросния System Shock.

Prey безспорно е черпила с пълни шепи вдъхновение от него, но и от редица други, не по-малко култови заглавия, като Bioshock например. В никакъв случай не бива да оставате с впечатление, че става дума за някаква форма на плагиатство – точно напротив. Както гласи максимата: „Подражанието е най-висшата форма на възхищение“. От тази гледна точка Prey е истински монумент на респекта, който Arkane очевидно изпитват към System Shock и неговото наследство – игра оставила ярка диря в историята на дигиталните забавления и поставила началото на уникален, нов жанр.
ТЕ СА ТУК!
Въпреки че основните градивни блокове на Prey изглеждат заимствани от System Shock, нещата, които превръщат играта в уникално, наистина уникално преживяване са оригиналната история и феноменалният дизайн на нивата. И докато сюжета на няколко пъти леко се препъва в собствената си амбициозност, левъл дизайнът в Prey няма да престане да ви очарова, провокира, а често да ви изкарва и ангелите до самия край на играта.
За игралите оригинала от 2006 г. е добре да отбележим, че общото между двете заглавия се изчерпва с това, че носят едно и също име. Новият Prey е съвършено различна игра – както от жанрова, така и от сюжетна гледна точка. Вместо екшън от първо лице, Arkane ни поднасят комплексна, приключенска игра със силен ролеви компонент и FPS перспектива. Прибавяме към това и неповторима атмосфера, обилно гарнирана с хорър елементи. Крайният резултат е рядко качествено игрално преживяване, каквото много малко гейм заглавия могат да предложат напоследък – едновременно смътно познато, но и ново, различно, свежо и оригинално.

Прочетете още: Какво ново в Heroes of The Storm 2.0

Историята се върти около Talos I – огромна, космическа станция, посветена на една основна цел – изследване на мистериозни, извънземни организми, наречени Typhon. Сюжетът освен това предлага и алтернативна интерпретация на познатата ни история и по-конкретно периода на Студената война и космическата надпревара между двете световни суперсили – САЩ и СССР. Резултатът е изключително увлекателна, научно – фантастична фабула, на каквато трудно можете да се натъкнете не само в игралните среди, но и в останалите развлекателни форми – телевизия, кино, литература.
За да се насладите в пълнота на множеството преплитащите мини-сюжетни линии обаче не бива да прибързвате. Уникалният характер на Prey може да е както огромен плюс, така и сериозен минус на тази игра. Една от най ярките отличителни черти на геймплейната и дизайнерската й концепция е свободата, която тя ви предоставя. Всеки проблем, с който ще се сблъскате в Prey – от обикновената, заключена врата до съдбата на цялата космическа станция (а и човешката раса в частност) има поне две, а често и повече алтернативни решения. Във всеки един момент играта ви предоставя изключително богат избор от подходи вариращи от тактика и стелт до откровено груба и праволинейна сила. За съжаление, ако заложите на вторият вариант и изберете да играете Prey като класически екшън от първо лице, вероятно ще пропуснете една значителна част от огромния букет уникални преживявания, които това заглавие може да ви предложи.

7 одобрения
10 неодобрения
Още от рубрика "Игри"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Шедьовърът Prey"



    

абонамент за бюлетина