Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Mass Effect: Andromeda – най-краткият път до заветните 60 fps

(Кратко ръководство за оптимизация)

27 март 2017
3003 прочитания
0 коментара
8 одобрения
1 неодобрение
Страница 1 от 2

Текст: Драгомир Дончев

Съвършенството не поема рискове“. Добре би било всички критици на Mass Effect: Andromeda да си припомнят тази популярна фраза, преди да се наведат и да вдигнат първия камък. Най-новият sci-fi ролеви опус на небезизвестните Bioware предизвика истинска буря от мнения (както между другото и всяка друга тяхна игра почти без изключения), които, не особено изненадващо, се разделиха почти по равно в двата края на скалата: от „Осанна“ до „Разпни го!“

Mass Effect: Andromeda

Прочетете още: Какво ще играем през 2017-та година? (част I)

Всяка велика игра има тази характерна особеност, дори спокойно можем да заключим, че именно това е най-верният пробен камък за значимостта на един развлекателен продукт от подобен мащаб. В крайна сметка, както е казал един голям журналист от близкото минало – най-сигурната рецепта за политически провал е да се опиташ да угодиш на всички.

Mass Effect: Andromeda изобщо не се и опитва да прави подобно нещо – напротив. Всъщност измежду многото неща, които се опитва да направи тази игра, това опредено в последното. Andromeda е едно ново начало на велика гейм трилогия. Тя е история за нови надежди, нови герои и нови хоризонти. Дръзка, амбициозна и несъвършена, тази игра или ще ви закове пред екрана за 70 и повече часа, или ще ви накара да захвърлите контролера с яд и да я изтриете още след първия си половин час. Крайното решение, разбира се, е ваше, но, преди да го направите, съветът ни е да дадете шанс на играта. Не толкова заради геймплейните й качества (голяма част от които, сами признаваме, са от съмнително естество), а заради нещо съвсем различно – способността й да стъпва дръзко там, където никой все още не е стъпвал...

ЗА ВСЕЛЕНАТА ОТБЛИЗО

Споровете относно това дали е добра игра Mass Effect: Andromeda или не чак толкова вероятно ще тлеят още много, много дълго време. Това, което е безспорно обаче на този етап е, че това заглавие е удивително техническо постижение; визуален шедьовър и пример, който игрите от този жанр вероятно ще трябва да следват в идните няколко години.

Mass Effect: Andromeda

Не ни разбирайте погрешно – в състоянието, в което се появи на пазара, Mass Effect: Andromeda далеч не е технически безпогрешна игра – напротив. Като се започне от, меко казано, странните лицеви анимации на персонажите, премине се през огромна плеада от софтуерни грешки и крещяща нужда от полиране, необясними сривове във фреймрейта, при това на най-невероятни места, Mass Effect: Andromeda е всичко друго, но не и технически съвършена игра.

Това, което смайва в нея обаче, е усещането за мащаб, за размах и грандиозност, които тя успява да създаде. След Andromeda всяко заглавие с претенции за „спейс опера“ ще трябва да предложи поне още от същото, за да има изобщо някакъв шанс за позитивен прием и, повярвайте ни, един ден дори най-ожесточените критици на новия Mass Effect ще признаят това.

Mass Effect: Andromeda

Начинът, по който Вселената е моделирана тук, реализацията на пътуванията между планетите в една нова и непозната галактика, елементът на изследване по т.нар. „Галактическа карта“ – всичко това наподобява по-скоро на уникална астрофизична симулация разработена от NASA, а не на развлекателен продукт. Отделно от това имаме всяка една от огромните планети, отворени за изследване и вариращи от пясъчна пустош в стила на Аризона, през сковани от лед, но огряни от мистично, северно сияние планински зъбери, до очарователна, „ефимерна“ (както се изразява една от героините в играта) джунгла, която сякаш е застинала във времето окъпана в синя, лунна светлина...

Mass Effect: Andromeda има способността да ви поднася гледка след гледка, която просто спира дъха и ви кара да оставите всичко, което правите в играта, да зарежете преследването на поредния куест маркер по картата и просто да се насладите на феноменалния пейзаж.

Това, уважаеми геймъри, е нещо, което само допреди няколко години беше изключително трудно постижимо, нереална технологична мечта, която днес е пред нас, протяга ръка от монитора – прозорец към друго, различно измерение.

Mass Effect: Andromeda е удивително постижение на съвременната технология и е заглавие, което въпреки противоречивата си природа вероятно ще остане в гейм историята като крайъгълен камък бележещ поредната смела стъпка напред в еволюцията на игралните светове.

Mass Effect: Andromeda

Но, за да се насладите на всичко това в пълната му прелест, разбира, се ще трябва да се подготвите да заплатите солена, хардуерна цена. Както обикновено се случва през последните няколко години, Mass Effect: Andromeda изглежда най-добре на РС – особено ако искате да я видите в пълната й 4К прелест. Играта предлага също така поддръжка на HDR (първото РС заглавие с подобна опция), Nvidia Ansel плюс още куп допълнителни екстри, които вдигат доста високо летвата на хардуерните изисквания. Всъщност, за да получите стабилни 60 кадъра в секунда на 4К, ще ви е нужна машина от наистина най-ново поколение – бърз 4- или повече ядрен процесор (нещо от ранга на Core i7/Ryzen 1700/1800), видео карта от класа на GeForce 1080/1080Ti и поне 16GB RAM.

С няколко дребни компромиса и известно оптимизиране обаче Andromeda ще може да ви зарадва с приличен фреймрейт дори и на по-скромна конфигурация.

Преди да преминем по същество обаче, бихме искали да изкажем специална благодарност на Kinguin.net за предоставеното копие от играта, без което това ръководство нямаше да бъде възможно.

THE BRAVE NEW WORLD

Mass Effect: Andromeda предлага поддръжка на цяла плеада от модерни, визуални технологии благодарение на силно модифицираната версия на Frostbite 3 енджина, който играта използва. Това е същата платформа, на която разчитат и заглавия като Mirror's Edge Catalyst, Battlefield 1 и FIFA 17, а Bioware вече имат доволно богат опит с нея, тъй като предпоследното им ролево заглавие – Dragon Age: Inquistion също разчиташе на Frostbite 3. Интересна е липсата на DirectX 12 поддръжка (въпреки, че енджинът разполага с подобна функционалност, свидетелство за което е Battlefield 1). Това едва ли е в услуга на играта, тъй като DX12 инструкциите са свързани основно с оптимизация на производителността – нещо, в което имахме възможност да се убедим именно в Battlefield 1 – заглавие, което демонстрира отлично бързодействие дори на по-слаби РС конфигурации.

Уви, тук Bioware са допуснали компромис и в резултат играта е доста тежка.

Mass Effect: Andromeda

В настройките ще намерите три предварително зададени комбинации от опции – за ниско (low), средно (medium), високо (high) и ултра (ultra) качество. Всички те са свързани с много и различни аспекти от визуалните настройки на играта, но най-важната разлика между четирите режима е свързана с една от тях – resolution scaling (скалиране на резолюцията). Макар да изглежда доста невинно, тази опция играе ролята на ключов балансьор между визуално качество и брой кадри за секунда. При повечето предварително зададени комбинации от настройки (всички без ultra) тази опция е активирана по подразбиране. Когато е включена, тя принуждава игралния енджин да използва фиксирана (предварително зададена резолюция) за всички елементи от игралния свят, докато останалите визуални компоненти на играта (най-вече интерфейса и менютата) се рендерират в максималната (нативната) резолюция на дисплея. С други думи, дори на 4К дисплей, ако сте избрали да речем preset high играта всъщност ще се визуализира в 1080р, а само менютата ще са в 4К. При medium настройки фиксираната резолюция е още по-ниска (900р), а в low е едва 720р. Тази опция е изключена по подразбиране само в preset ultra или разбира се при избор на custom комбинация от настройки, когато можете да я деактивирате ръчно.

Отражението, което има върху производителността обаче, е значително – играта изглежда по-добре, но на доста солена цена – при равни други условия например (фиксиран хардуер) броят кадри за секунда може да падне двойно при превключване между preset high и ultra.


Продължава на следващата страница

8 одобрения
1 неодобрение
Още от рубрика "Игри"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Mass Effect: Andromeda – най-краткият път до заветните 60 fps"



    

абонамент за бюлетина