Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Volkswagen Sedric — тостер, автомобил ... или бъдеще за градския транспорт

Всъщност Sedric е новата интригуваща концепция на Volkswagen – безпилотен автомобил без кормило и педали, предназначен за използване като автономно такси или за car-sharing услуги.

08 март 2017
1867 прочитания
0 коментара
2 одобрения
0 неодобрения

В краткото затишие между двете големи технологични изложения - MWC 2017 в Барселона и CeBIT 2017 в Хановер – в Женева са провежда едно от основните събития на автомобилната индустрия в лицето на прочутия Женевски автосалон, чието тазгодишно издание формално се открива утре, 9 март. Очакваният дъжд от анонси обаче вече започна и въпреки, че изданието ни не е специализирано точно в тази област, ние също няма как да отминем събитието, предвид все по-явното сливане на информационни и автомобилни технологии. А след като става въпрос за това, просто няма как да пропуснем анонса на една от най-интересните концептуални разработки на тазгодишното авто-шоу в Женева.

Volkswagen Sedric

Става въпрос за прототип, наречен Sedric. И това не е просто добре звучащо име на модел, а съкращение от фразата „самоуправляем автомобил“ (self-driving car). Зад него пък се крие базова концепция, на чиято основа вбъдеще ще бъдат направени още няколко модела на автопилот.

Прочетете още: Първи скици на летящото такси на бъдещето Airbus Vahana

Volkswagen Sedric

Въпреки, че първият поглед към изображенията на Volkswagen Sedric доста силно внушава впечатление за прилика с тостер, колата всъщност представлява доста футуристичен еднообемен миниван, в който цялото вътрешно пространство е достъпно за пътниците.

Volkswagen Sedric

Тук няма отделно място нито за водач, нито за предна седалка. Вместо това на разположение са два реда двойни седалки, подредени в кръг с лице една към друга така, че пътниците да могат да общуват по-удобно помежду си, докато Sedric ги вози до желаното местоназначение.

Volkswagen Sedric

По принцип концепцията може да се използва и като основа за лични автомобили, но разработчиците виждат нейната бъдеща „кариера“ по-скоро като база за автономно такси или участник в градска car-sharing система.

Volkswagen отнасят тази си концепция към безпилотните коли от пето ниво, което означава пълна автономност по отношение на придвижването. Тъй като кормило и педали не са предвидени, Sedric ще може да се управлява от хора евентуално само с гласови команди или посредством мобилно приложение и специален аксесоар, наречен Button.

Volkswagen Sedric Button

При това безпилотната кола ще може не просто да се движи по зададен от пасажерите маршрут, а и да изпълнява достатъчно сложни задачи – например да откара децата в училище, а по пътя обратно да вземе пратка от куриерски офис и да я докара у дома.

Volkswagen Sedric

По отношение на интериора впечатление прави липсата на големи екрани. И това е така, защото всъщност цялото предно стъкло на Sedric всъщност представлява огромен сензорен OLED-дисплей, на който може да се извежда цялата необходима информация за пътуването – скорост, разстояние, ориентировъчно време за пристигане и пр., както и да се уточнява маршрута за пътуване, да се иска спиране и т.н. Дисплеят поддържа дори функция за допълнена реалност и, естествено, може да се използва за развлекателни цели при по-дълги пътувания.

Volkswagen Sedric

Както може да се очаква, на този етап разработчиците не съобщават точни технически характеристики за Volkswagen Sedric. Известно е само, че става въпрос за електромобил, чийто акумулаторен блок е скрит под пода между предната и задната ос. Няма обаче данни за мощността, скоростта и пробега.



2 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Lifestyle"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Volkswagen Sedric — тостер, автомобил ... или бъдеще за градския транспорт"



    

абонамент за бюлетина