Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Capsaicin&Cream: с какво AMD впечатли гейм разработчиците на GDC 2017?

На конференцията GDC 2017 компанията AMD направи редица важни за гейм индустрията анонси. Сред тях бяха поддръжката на асинхронно репроектиране на VR-шлемове Vive/SteamVR, реаализация на „изпреварващ рендеринг“ в Unreal Engine 4.15 за VR-среди, ново стратегическо партньорство с Bethesda по налагането на API Vulkan, както и нова потокова услуга за гейминг LiquidSky на базата на GPU Vega.

01 март 2017
2253 прочитания
0 коментара
1 одобрение
0 неодобрения

За мероприятието с кулинарното наименование Capsaicin & Cream на AMD от програмата на конференцията GDC 2017 се знае отдавна, но това какво точно смята да обяви компанията на него беше по-скоро обект на предположения. Е, в момента годишната конференция на гейм разработчиците в разгара си и място за предположения вече няма – оказа се, че AMD има какво да разкаже, както и че има по нещо интересно както за създателите на игри, така и за редовите потребители и геймъри. Най-малкото, стана доста ясно в какво направление AMD фокусира усилията си. Следва кратко обобщение от мероприятието на AMD.

AMD  Capsaicin & Cream GDC 2017

Асинхронно репроектироване

Прочетете още: Обещанията на графичния процесор AMD Vega 10 - първи разкрития

Зад това трудно за произнасяне понятие, което на английски изглежда като „asynchronous reprojection“ стои нова функция, предназначена за VR хедсетите HTC Vive и платформата SteamVR. Това всъщност е аналог на функцията Oculus Asynchronous Timewarp (ATW), представена от съответната компания преди около година. С нея техниката създава допълнителни кадри на базата на прогноза за движенията на потребителя, като ги влага между предходния кадър и този, който GPU чипът още не е успял да разчете по стандартния начин.

AMD asynchronous reprojection

Идеята е да се осигури ефект на по-плажно пресъздаване на движението, но освен това тази технологична „измама“ дава възможност да се намалят и системните изисквания към компютъра. Valve представи тази функция през ноември за собствениците на Vive, но само за видеокарти NVIDIA. А сега през март, с излизането на новите Radeon Software драйвери, собствениците на AMD ускорители също ще могат да се възползват от нея.

Изпреварващ рендеринг в Unreal Engine 4.15

Във фокуса на вниманието сред анонсите на AMD бяха също редица нови сделки и партньорски съглашения. В областта на VR например компанията вече работи с Epic Games по подобряването на поддръжката на виртуална реалност в енджина Unreal Engine. И по-точно, в Unreal Engine 4.15 е била добавена поддръжка на т.нар. изпреварващ рендеринг.

Всъщност става въпрос за връзщане в оптимизиран вид на технологията, която през последните години беше изместена от т.нар. отложен реднеринг, позволяващ използването на по-малко ресурсоемки ефекти за обработки на кадрите. В AMD смятат, че връщането на изпреварващия рендеринг в достатъчно оптимизиран за висока производителност вид също ще подобри производителността във VR приложенията.

Стратегическо партньорство с Bethesda

Вниманието привлича и сделката на AMD с влиятелното гейм издателство Bethesda. Според „червените“ това партньорство е уникално по рода си и имат основание за такова твърдение, тъй като то ще се простира не върху една или две игри, а представлява трайно технологично сътрудничество. Негова основна задача в случая ще е налагането на графичния API Khronos Vulkan.

AMD Vulkan

Казано по-точно, AMD и Bethesda се готвят да интегрират поддръжката на Vulkan във всички игри на издателството, за да се възползват максимално от предимствата на въпросния приложен интерфейс. Най-известната реализация на Vulkan поддръжка в момента е може би преиздаденaта игра Doom от Bethesda и id Software. И в случая става въпрос не само за подобряване на производителността на видеокартите, но и за по-ефективното използване на многоядрените процесори ... и точно навреме, като се има предвид скорошния анонс на 8-ядрените 16-потокови CPU чипове Ryzen.

Облачен гейминг с Vega и LiquidSky

Още един важен анонс е използването на новите графични ускорители AMD Vega за основа на новата услугата за потоков облачен гейминг LiquidSky. Досещате се – това е аналог на GeForce Now. Засега услугата все още е само в тестов бета-етап от своята разработка, но вече е ясно, че се готви да използва една от новите функции на Vega — Radeon Virtualized Encode. За нея AMD не разказаха подробно, но стана ясно, че това е оптимизирано, по-ефективно кодиране на видео за виртуализирани среди на графичните ускорители на компанията. Всъщност логично развитие на VCEфункциите в GPU Radeon.

AMD Radeon Vega architecture

Като цяло, в AMD предполагат, че фирмените ускорители Vega ще се използват все по-активно в облачни среди от рода на Microsoft Azure или Amazon Web Services за различни задачи с интензивно използване на паралелни изчисления.



1 одобрение
0 неодобрения
Още от рубрика "Софтуер"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Capsaicin&Cream: с какво AMD впечатли гейм разработчиците на GDC 2017?"



    

абонамент за бюлетина