“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах

Ћошите реклами в »нтернет: поглед през статистиката на Google

Ќе всичко лошо остава в УситотоФ на Google, но последната статистика на интернет гиганта е полезна най-малкото с това, че показва кои са най-често срещаните видове измамна, некоректна или подвеждаща реклама, с ко€то можете да се сблъскате в »нтернет.

30 €нуари 2017
2251 прочитани€
0 коментара
4 одобрени€
0 неодобрени€

Ћошата реклама в »нтернет (пък и не само там) е лоша не само за потребителите, но и за онези, които плащат за не€, той като обикновено им прави и лоша услуга. «атова борбата срещу не€ върви усилено не само от страна на създатели на софтуер като Adblock, но и от интернет гигантите като Google.  ак обаче изглежда положението на този фронт? ќтговор на този въпрос ни дава публикуваната наскоро официална статистика на Google, според ко€то през 2016 г. са блокирани 1,7 млрд. об€ви – двойно повече, отколкото през 2015-а.

Google vs. bad ads

ѕрез миналата година компани€та направи две важни обновление наа политиката си за блокиране на некачествени реклами. ѕърво, разширен беше списъкът от правила, помагащи за ефективна защита на потребителите от мошеничества. Ќапример през юли беше забранена рекламата на краткосрочни кредити, които натоварват потребителите с прекалено големи лихви. ¬торо, усъвършенствана е и технологи€та за търсене на некачествени и некоректни реклами, например такива, които приличат на системни съобщени€ и нерд€ко подвеждат хората да си инсталират ненужен (и нер€дко зловреден) софтуер. ѕрез 2016-а системите на Google са открили и блокирали 112 милиона такива об€ви – 6 пъти повече, отколкото през 2015-а.

ѕрочетете още: Ѕезплатно?!  ак Google и другите гиганти ни продават за реклами

—ред най-разпространените примери на некачествена реклама в ћрежата са об€вите за нелегални стоки и услуги. » въпреки, че забраната на незаконни реклами на медицински препарати е въведена преди доста време, миналата година се наблюдава гол€м ръст на такива съобщени€ – системите на Google е тр€бвало да блокират над 68 млн. анонси от този тип, докато през 2015 г. тези блокирани€ са били само 12,5 млн. ”величил се е и бро€т на незаконни реклами на хазартни игри – през миналата година са били блокирани 17 млн. такива.

«а “лоши” се см€тат и об€вите, които се опитват да наберат кликове и гледани€ с гръмки заглави€ за смъртоносни забол€вани€ или за “вълшебни” таблетки за бързо отслабване. ћиналата година са били блокирани 80 млн. такива примера за недостоверни, откровено лъжливи или шокиращи об€ви.

ќт Google специално отбел€зват също, че през 2016 г. е нараснал и бро€т на об€вите, които изглеждат досущ като новинарски материали от информационни сайтове. “е обикновено използват текущите трендове и злободневни теми, а сами€т рекламен текст може да изглежда като заглавие или подзаглави€ на новинарски материал.  ликът върху него обаче води не до съответната стати€, а до сайт, който рекламира, да речем, поредното чудодейно средство за отслабване. — тази реклама специалистите се справ€ли, като се борели направо с мошениците. ќт компани€та докладват за изключването на над 1300 акаунта за разпространение на такива псевдо-новинарски об€ви.

Google vs. bad ads

ќбикновено в зависимост от характера на конкретното решение се блокира само рекламното съобщение или акаунтана рекламодател€, информират още от Google. ѕон€кога обаче се налага да се блокират и самите сайтове, на които потребителите попадат след клик на лошата реклама. Ќапример през миналата година са блокирани не само 5 млн. об€ви за краткосрочни кредити, но и 8 000 сайта, пропагандиращи този тип “услуги”. Ѕлокоирани са също повече от 15 000 сайта, съдържащи нежелан софтуер и 900 000 об€ви, съдържащи път към вредоносни програми. ѕрекратен е и достъпът на множество продавачи на фалшиви стоки, от рода на китайски реплики на скъпи часовници – според статистиката на Google са блокирани 6 хил. сайта и също толкова акаунти, предлагащи такива стоки.

AdSense правилата отдавна не разрешават на издателите да рекламират и мошенически сайтове, предлагащи, да речем, фалшиви дипломи или курсови работи. ѕрез ноември миналата година обаче AdSense политиките за недостоверно съдържание са разширени допълнително, позвол€вайки да се вземат мерки и срещу сайтовете, въвеждащи потребителите в заблуждение. ќт ноември до декември са били проверени 550 такива заблуждаващи сайтове, в това число такива, които се представ€т за новинарски ресурси. ¬ крайна сметка са взети мерки срещу 340 от т€х. » около 200 издатели са били блокирани завинаги.

4 одобрени€
0 неодобрени€
ќще от рубрика "»нтернет"
 ќћ≈Ќ“ј–» ќ“  
 ќћ≈Ќ“ј–»
“р€бва да сте регистриран потребител, за да коментирате стати€та
"Ћошите реклами в »нтернет: поглед през статистиката на Google"



    

абонамент за бюлетина