“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах

»кономика на гейминга: пораз€ващи любопитни факти и статистика

јко н€кога сте се чудили как изглежда цената на игровата индустри€ в цифри и колко са богати разработчиците на попул€рните игри, ще можете да научите отговорите на тези, а и на други интересни въпроси от последните проучвани€ на компани€та 100TB и нейната нагледна инфографика. ¬ижте ги по-долу.

23 €нуари 2017
2439 прочитани€
0 коментара
4 одобрени€
0 неодобрени€

Ќикой не може да го оспори: за последното десетилетие видеоигрите от относително нишов начин за “разпускане” и забавление се превърнаха в един от най-печелившите отрасли на развлекателната индустри€. —ега ежедневно милиони хора се потап€т във виртуалните светова на игрите и косвено свидетелство за това са миналогодишните рекордни продажби на геймърски хардуер.

Ќеизбежни€т извод от всичко това е, че поне разработчиците на попул€рните гейм заглави€ би тр€бвало да са доста богати. Ќо как изглеждат действителните показатели в този икономически сегмент?

Gaming Economy

ѕрочетете още: ѕродажбите на геймърски PC хардуер за първи път надхвърл€т $30 млрд.

“ози въпрос са си задали интернет експертите от компани€та 100TB и, за да му отговор€т, са провели обширно изследване, на базата на което са и нарисували и доста интересна нагледна инфографика, отраз€ваща чисто икономически€ аспект на бурно-развиващата се гейм индустри€. ѕочитателите на цифрите сигурно ще прескочат веднага към диаграмата по-долу, но за всички останали все пак ще сложим преди това и малка извадка на най-важното от доклада на 100TB. ≈то накратко основните изводи и любопитни факти от него:

  • ѕрез 2016 г. гейминг пазарът е нараснал с 8,5%, достигайки стойност от $99,9 млрд. ѕри това 40% от въпросната сума ($36,9 млрд) се формират от мобилни приложени€. —поред прогнозите на експертите, вбъдеще, поне до към  2019-а капитализаци€та на игрови€ пазар ще расте с по 6,6% годишно — до $118,6 млрд.;
  • League of Legends е най-попул€рната онлайн игра, с ко€то ежедневно се забавл€ват по около 27 млн. човека.  ѕрез 2014-а т€ е донесла на своите създатели $1,3 млрд. Ќо във “врата”  и дишат и други попул€рни заглави€ като World of Warcraft ($1,2 млрд.) и Pokemon GO (от ко€то само за 60 дни след пускането на заглавието Nintendo спечели $500 млн);
  • –азработчиците от Tencent (създателите на гореспоменатата League of Legends) са най-богатите сред своите колеги:  т€хната пазарна каптиализаци€ се оцен€ва на зашемет€ващите $246 млрд (!). —лед т€х идват Nintendo ($42 млрд.), Sony ($38 млрд.) и Activision-Blizzard ($27,44 млрд);
  • ѕодължава да расте стремително и попул€рността на киберспортовете: към 2018-а капитализаци€та на този сегмент може да достигне $1,1 млрд.;
  • Ќай-богати€т киберспортист е —ахил “UniVeRsE” јрора – известен професионален играч на Dota 2, който е спечелил над $2,5 млн.
  • «а да подкреп€т своите любими създатели на игрово съдържание само жителите на —јў дар€ват средно по $4,6 месечно;
  • «наменити€т геймър и видео блогър PewDiePie през сво€та 7-годишна YouTube кариера е заработил около $124 млн.
  •  ато ц€ло успешните стриймъри могат да заработват до към $100 000 годишно;
  •  ъм 2020 г. капитализаци€та на развиващи€ се пазар на VR-джаджи ще достига $120 000.
  •  акто и досега, най-попул€рната игрова платформа е Steam с около 125 млн. регистрирани потребителски акаунта – повече, отколкото е ц€лото население на ћексико.

ј сега ето € и обещаната инфографика на 100TB:

Online gaming industry 2016 according to 100TB

4 одобрени€
0 неодобрени€
ќще от рубрика "ѕазар и анализи"
 ќћ≈Ќ“ј–» ќ“  
 ќћ≈Ќ“ј–»
“р€бва да сте регистриран потребител, за да коментирате стати€та
"»кономика на гейминга: пораз€ващи любопитни факти и статистика"



    

абонамент за бюлетина