Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

5 ключови тенденции за пазара на бизнес софтуер в България през 2017-а

Толкова са факторите, които ще влияят най-силно върху динамиката на пазара на софтуер за бизнеса у нас през новата година според Тим ВИЖЪН България. А кои са самите фактори и как точно ще се отразят те на този сегмент, можете да прочетете в следващите редове.

16 януари 2017
3399 прочитания
0 коментара
2 одобрения
2 неодобрения

Софтуерният бизнес е един от особено перспективните промишлени сегменти у нас, на който немалко хора, институции и компании възлагат своите надежди и за новата година. А една от особено динамичните чати от този сегмент е свързана с бизнес софтуера и системите за управление на бизнеса. Как ще се развива това парче от софтуерния бизнес у нас, разказват специалистите от Тим ВИЖЪН България, които са готови със своите прогнози за следващите месеци. Според тях българските фирми от сектора все по-често ще работят за чужбина, ще се увеличава броят на малките и средни предприятия, които внедряват системи за управление на бизнеса, а термини като ERP и CRM ще отстъпват на по-разбираеми маркетингови понятия. Това са част от тенденциите, които ще движат сегмента на бизнес софтуера през новата година според Анастас Шопов, дългогодишен специалист от сектора и мениджър Бизнес консултиране на българската компания, която е сред първите внедрители на такива решения у нас.

Business software

Всъщност мениджърът изброява пет ключови тенденции, които според него ще бъдат двигател на сектора през новата година. Ето кои са те:

Прочетете още: Тенденции в софтуерната разработка за 2017-а: прогнозите на Progress


Ø       По-разбираеми понятия вместо термините ERP и CRM

Една от ясно изразените световни тенденции, която започва да навлиза и у нас, е все по-слабият акцент върху трудно разбираеми за клиентите термини като ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management), BI (Business Intelligence) и др., за сметка на нови понятия като софтуерни решения за повишаване на продажбите, за маркетинга, за управление на финансите. „Основен проблем, с който се борим от години, е че клиентите продължават да не разбират всички специализирани термини в сектора и това понякога пречи на процеса на продажба, както и на последващото внедряване. Затова компаниите от бранша както в чужбина, така и у нас започнаха да „обличат“ тези софтуерни решения в по-разбираеми думи, както и да търсят тяхното място в цялостния процес на дигитална трансформация на бизнеса“, обяснява Анастас Шопов.

ERP and CRM

Ø       Излизане на международния пазар

Още през миналата година някои български разработчици и внедрители на бизнес софтуер се насочиха към международния пазар и очакванията са през следващите месеци те все по-често да работят за чуждестранни клиенти. Или с други думи ERP пазарът има потенциал да се превърне в нов силен аутсорсинг сегмент, който ще внася свеж капитал в българската икономика отвън

Ø       Малките и средни фирми стават нов двигател на бранша

Докато повечето големи предприятия вече са се сдобили със системи за управление на бизнеса, през последните месеци се наблюдава преход към малките и средни фирми, които все по-често искат да се възползват от предимствата на ERP и CRM системите. Това е възможно благодарение на предлагането на софтуер под наем (т.нар. модел SaaS – Software as a Service, софтуер като услуга), което намалява цената на системите за управление на бизнеса от десетки хиляди лева за даден проект до няколко стотин лева месечно. Очакванията са за още по-голям брой внедрявания в малки фирми през тази и следващите години.

SaaS

Ø       Задълбочаващ се проблем с кадрите

Подобно на останалите технологични индустрии ERP браншът изпитва все по-сериозен проблем с липсата на квалифицирани кадри. Още повече, че за разлика от други софтуерни сегменти, където се търсят предимно програмисти, то в сферата на бизнес софтуера са необходими специалисти с комплексни познания, включително в областта на технологиите, счетоводството, икономиката, управлението на бизнес процеси и др. Разрастването на бизнеса на повечето играчи и разширяването на дейността им в чужбина означава, че и през следващите месеци това ще е сред най-големите предизвикателства за сектора.

IT talent shortage

Ø       Малкият мащаб на българския пазар

Наред с липсата на кадри, като друго сериозно предизвикателство пред фирмите от сектора се налага малкият мащаб на българския пазар, както и на компаниите в него. Това, както и фактът, че много от чуждестранните фирми, опериращи у нас, използват собствени системи за управление на бизнеса, пречи на българските внедрители и разработчици да се разрастват. Това е и препятствие пред опитите на много от тях да се профилират в определени сегменти, създавайки силни вертикални решения и предлагайки ги успешно както у нас, така и в чужбина. Един от възможните отговори на този проблем е започването на процеси по консолидация в българския ERP бранш и не е изключено през следващите месеци да станем свидетели на такова развитие, прогнозират в Тим ВИЖЪН..

2 одобрения
2 неодобрения
Още от рубрика "Бизнес софтуер"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"5 ключови тенденции за пазара на бизнес софтуер в България през 2017-а"



    

абонамент за бюлетина