Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

AMD: с Vega графиката high-end геймингът никога няма да бъде същият

Високопроизводителният дизайн на новите GPU премахва много традиционни ограничения в игрите, професионалната графика и анализа на големи обеми данни – това гласи част от информацията, която AMD разкри за новата си графична архитектура по време на CES 2017.

06 януари 2017
3161 прочитания
0 коментара
19 одобрения
0 неодобрения

Е, за фактически дебют на Vega изглежда още е рано да се говори, но по време на изложението за потребителска електроника AMD все пак изпълни обещанието си от преди няколко дни да разкрие малко повече подробности за архитектурата на своите бъдещи графични карти.  Според официалната информация, Vega архитектурата е създадена като концепция и разработвана повече от 5 години, но резултатът би трябвало да осигури “нови възможности в РС игрите, професионалното проектиране и анализа на данни в сравнение с традиционните GPU архитектури, които не успяват да се справят ефективно в тези аспекти”.

AMD: с Vega графиката high-end геймингът никога няма да бъде същият

Без съмнение, най-същественото нововъведение в тази нова графична архитектура е високопроизводителната система на паметта, на която AMD поставя основен акцент. Работните товари с интензивна обработка на данни са новите нормални приложения, и паралелната природа на GPU пасва идеално за реализиране на съответните изчислителни среди, обясняват от компанията. Работата с огромни обеми данни, обаче, изисква бърз достъп до много големи количества памет. Революционната подсистема на паметта на Vega архитектурата дава възможност на графичните процесори да адресират големи обеми данни разпределени в най-различни видове памети. Кеш-контролерът с висока пропускателна способност на Vega-базираните GPU може да осъществява достъп до кеша на самата графична система, както и до паметта извън нея по един гъвкав, програмируем начин, използвайки фини настройки за движението на данните.

Прочетете още: Доста обещаваща първа демонстрация на AMD Vega графиката

Всъщност архитектурата Vega реализира нова йерархия в паметта за графичните процесори. Именно този радикално нов подход идва под формата на нов кеш с висока пропускателна способност и неговия контролер. Кешът е с водещата HBM2 технология, способна да прехвърля терабайти данни в секунда, с два пъти по-висока пропускателна способност на пин от предишното поколение HBM технология. HBM2 също така позволява много повече памет на по-малко от половината пространство заемано от GDDR5 паметта. Vega архитектурата е оптимизирана за стрийминг на много големи обеми данни и може да работи с най-различни видове памети с до 512TB виртуално адресно пространство.

 

HBM2

Друга важна особеност на новата графична архитектура е съобщителният канал (pipeline) от следващо поколение..Днешните игри и професионални приложения използват невероятно сложна геометрия, породена от огромното нарастване на резолюцията на устройствата, които получават данни. Многомилионните многоъгълници във всеки кадър са толкова нагъсто, че често пъти много многоъгълници се рендерират на пиксел, отбелязват от AMD.  Затова пък новият съобщителен канал дава на програмистите възможността да получават много висока ефективност при обработката на сложната геометрия, като осигурява над 200% повече пропускателна способност на такт спрямо предишните Radeon архитектури. Той също разполага с подобрено разпределение на товара – интелигентен разпределител на работните задачи – за поддържане на постоянно висока производителност.

От ново поколение е и изчислителният енджин на Vega чиповете. Според AMD, той е изграден от гъвкави изчислителни единици, които могат “нативно” да обработват 8-битови, 16-битови или 64-битови операции на всеки такт. Тези изчислителни единици са оптимизирани за постигане на значително по-високи честоти от предишното поколение, и тяхната поддръжка на разннообразни видове данни прави архитектурата особено гъвкава за различни работни товари.

Новият пиксел енджин на Vega пък използва т.нар. Draw Stream Binning Rasterizer, който е проектиран за подобряване на производителността и на ефективното използване на енергията. Той позволява “fetch once, shade once” на пикселите с използването на интелигентен кеш на чипа и ранно отделяне на пикселите невидими във финалната сцена.Пиксел енджинът на Vega сега е клиент на бордовия L2 кеш и оптимизира значително ресурсите използвани за работните задачи с чести операции от типа „четене след писане“, разказват още от AMD.

Какво обаче означава всичко това за нас - масовите потребители и за геймърите? Накратко, според представителите на компанията “с Vega графиката high-end геймингът никога няма да бъде същият”.

Сега остава да видим и новите Vega-базирани графични процесори и видеокарти. Според официалната информация от AMD, GPU продуктите на базата на Vega архитектурата ще бъдат на пазара през първата половина на 2017 година.

19 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Видеокарти"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"AMD: с Vega графиката high-end геймингът никога няма да бъде същият"



    

абонамент за бюлетина