Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

2016: обзор на годината в любопитни факти и статистика

30 декември 2016
4841 прочитания
15 одобрения
3 неодобрения
Страница 1 от 2

С края на 2016-та обръщаме поглед назад и анализираме годината с орда от любопитни факти и статистика. Акцента е върху Интернет, уеб хостига и сайтовете, мобилните данни, глобалният феномен превзел планетата Pokemon GO, Facebook, също както и измерваме потребителската база през 2016-та на най-популярните социални мрежи, приложения и дигитални услуги.



Интернет

Прочетете още: 10 прогнози за водещите технологични направления през 2017-а и след това

- В края на 2016-та година ползвателите на глобалната мрежа са 3.4 млрд.

- Едва 21 процента от населението на Африка има достъп до Интернет.

- Европа е континента с най-много ползватели на Интернет - 81 процента от населението.

- Най-много Интернет потребители има в Азия - 1.8 млрд, но всъщност, 56 процента от населението на континента няма достъп до мрежата.

- Държавата с най-много Интернет потребители е Китай - 660 милиона.

- Wi-Fi и мобилно-свързаните устройства генерират 68 процента от целият Интернет трафик.



Уеб хостинг и сайтове

- 2016-та приключва с 1.13 млрд активни уеб сайтовете. За сравнение, през 2013-та година онлайн са били 673 млн сайта, а през 2011-та 346 млн.

- През годината едва 43 процента от трафика е идвал от хора; останалите 57 процента уеб трафик са ботове, спам, инструменти за хакване и скрепери.

- Всеки ден през 2016-та са се хаквали средно 37 хиляди сайта.

- Най-популярният CMS е бил WordPress, захранващ 26 процента от всички уеб сайтове по света и благодарение, на който съществуват близо 80 милиона блога.

- 39 процента от уеб сървърите се хостват на Apache.

- И през 2016-та година най-популярният уеб сайт е Google, на второ място е Facebook, а след това YouTube.



Мобилни данни

- Мобилните интернет потребители са повече от десктоп потребителите - 54 процента от глобалния интернет достъп се осъществява през мобилно устройство.

- През 2016-та 61 процента от дигиталната реклама е била насочена към мобилните платформи.



- Благодарение на мобилните платформи магазинните продажби генерират 1.2 трилиона долара.

- 50 процента от мобилните потребители изоставят уеб страница, ако не се зареди до 10 секунди; 60 процента никога не се връщат към съответния сайт.

- 4 от 5 мобилни потребители са използвали смартфона си, за да пазаруват през 2016-та.


15 одобрения
3 неодобрения
Още от рубрика "Бизнес"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"2016: обзор на годината в любопитни факти и статистика"



    

абонамент за бюлетина