Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Overwatch се оказа най-доходната игра за РС през 2016-а

Победителят в тазгодишната класация за доходност е заработил за създателите си внушителната сума от $585,6 млн. В Топ 5 на най-приходоносните гейм проекти за годината влизат също CS:GO, Guild Wars 2, Minecraft и Fallout 4.

23 декември 2016
4506 прочитания
2 одобрения
2 неодобрения

 Днес често говорим за бързото развитие на гейм индустрията, която в някои страни печели дори симпатиите (и финансите) на държавната власт. Но във факта на това развитие няма нищо чудно, като се има предвид какви суми могат да спечелят за създателите си успешните гейм проекти. За какви суми става въпрос ли? Достатъчно е да видим данните на аналитичната компания SuperData Research, за да разберем.

Overwatch се оказа най-доходната игра за РС през 2016-а

А според данните специализираната в проучванията на гейм индустрията агенция най-доходната платена игра за РС през 2016-а е многопотребителският шутър Overwatch. При това редно е веднага да уточним, че става въпрос не за чиста печалба, а за общи приходи, затова няма как да се определи каква част от тях всъщност отива за поддръжка и развитие на проектите. И така обаче резултатът на  Overwatch е доста впечатляващ – през годината играта е донесла приходи на стойност $585,6 млн, Това е около 10% от общия глобален приход, получен от продажби на игри за РС през годината (5,4 млрд., без да се смятат плащанията във F2P игрите).

Прочетете още: Най-добрите игри за 2016-а според оценката на геймърите в Metacritic

Това позволява на мрежовия шутър на Blizzard да изпревари някои от именитите конкуренти, присъстващи от по-отдавна на пазара като Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) или Minecraft. А ето как изглежда Топ 5 класацията на най-приходоносните гейм проекти за годината:

  • Overwatch — $585,6 млн.;
  • Counter-Strike: Global Offensive — $257,2 млн.;
  • Guild Wars 2 — $91 млн.;
  • Minecraft — $88,7 млн.;
  • Fallout 4 — $74,9 млн.;

Припомняме, че Overwatch дебютира официално на 24 май 2016 г. за РС, PlayStation 4 и Xbox One. Добрият прием сред потребителите определено е мотивиращ и за разработчиците, затова Blizzard междувременно обеща да продължи да развива активно мрежовия си шутър и през следващата година – включително с нови карти, допълнителни режими за игра, промени в интерфейса и др.

Впрочем, ето какво разказва за  Overwatch самият директор на проекта Джеф Каплан (Jeff Kaplan):

2 одобрения
2 неодобрения
КОМЕНТАРИ ОТ  
абонамент за бюлетина