Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

DirectX 12 ще поддържа и архитектурата ARM v8, почти сигурно е

Действителната поява на поддръжка за ARM v8 архитектурата в DirectX 12 API и няйната конкретна форма са обусловени от развитието на няколко възможни сценария, но всеки от тях изглежда интересен, а самата поддръжка – въпрос на време.

19 декември 2016
2757 прочитания
0 коментара
7 одобрения
0 неодобрения

Към днешна дата доминиращата версия при процесорите с ARM архитектура е v8 в най-различните и варианти, включително фирмените разработки на Qualcomm. Междувременно отдавна не е тайна, че Microsoft също има своите амбиции по отношение на въпросната архитектура. А като се има предвид, че мощността на графичните ускорители в ARM процесорите постоянно расте, появата на поддръжка за ARM v8 в DirectX 12 не би трябвало да е особено изненадваща.

DirectX 12

И точно такава изглежда се появява в обновлението DirectXMath 10.03,, влизащо в състава на Windows 10 SDK 12/2016. Там виждаме следния списък с нововъведения:

Прочетете още: ARM подготвя GPU Mali-G51: достъпно мобилно решение за VR приложения

  • Added XMVectorSum for horizontal adds
  • ARMv8 intrinsics use for ARM64 platform (division, rounding, half-precision conversion)
  • Added SSE3 codepaths using opt-in _XM_SSE3_INTRINSICS_
  • XMVectorRound fix for no-intrinsics to round-to-nearest match (even)
  • When XMStoreFloat3SE fix max channel is not a perfect power of 2
  • constexpr conformance fixes and workarounds for compiler bugs in VS 2015 RTM
  • Remove support for VS 2012 compilers
  • Remove deprecated type __vector4i

Най-интересен тук е вторият ред, която директно указва на оптимизации за платформите ARM64 (всички ARV v8 поддържат 64-битови изчисления). Конкретни изводи обаче е рано да се правят – според мнението на международни източници и специалисти, появата на такава поддръжка зависи от различни сценарии.

Преди всичко, това може да бъде първият плод на съвместна работа на Qualcomm и Microsoft, чиято крайна цел би била безпроблемната работа на DirectX 12 гейм енджините на ускорителите Qualcomm Adreno. Това ще даде възможност за създаването на евтини и икономични игрови конзоли на базата на процесори Qualcomm, работещи под управлението на ОС Windows 10.

DirectX 12

AMD Hierofalcon е един от многото варианти на архитектурата ARM v8

Друг вариант е тази поддръжка да бъде изгодна на AMD с нейния собствен вариант на ARM v8 под кодовото име K12. Тази реализация може да се окаже по-ефективна дори от новата Zen и да стане основа за мощни игрови конзоли от следващо поколение, в които поддръжката за DirectX 12 ще бъде задължителна.

И накрая, от въвеждането на такава поддръжка е заинтересована и самата Microsoft, която може да иска да сложи край на монопола на евтините Аndroid-базирани ТВ приставки, като предложи за този сегмент алтернативни устройства, работещи под управлението на Windows 10 и способни да поддържат DirectX 12-съвместими гейм заглавия.

7 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Видеокарти"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"DirectX 12 ще поддържа и архитектурата ARM v8, почти сигурно е"



    

абонамент за бюлетина