Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

AI и VR сред 10-те най-популярни потребителски тенденции и за 2017-а

Потребителите очакват изкуствения интелект да израсне от (персонален) помощник до (личен) ръководител, а виртуалната реалност ще бъде неразличима от физическата реалност само след три години … но смятат също, че лично дигитално пространство и поверителност вече не съществуват, показва шестият годишен прогнозен доклад на Ericsson ConsumerLab.

07 декември 2016
2896 прочитания
0 коментара
2 одобрения
2 неодобрения

Изкуственият интелект и виртуалната реалност определено бяха две от най-“горещите” и често обсъждани теми през изтичащата година, но изглежда ще продължат да бъдат популярни сред потребителите и през следващата. Поне такива са очакванията на анкетираните при подготовката на шестото издание на годишния прогнозен доклад на Ericsson ConsumerLab, озоаглавен  10-те най-популярнипотребителски тенденции за 2017 г. и след това.

10 hot consumer trends 2017 by Ericsson ConsumerLab

Следим този документ с особен интерес, тъй като той ни дава добра представа за това какви са очакванията за бъдещето не на компаниите (които обикновено го определят), а на хората (с чиито очаквания успешните компании обикновено се съобразяват).

Прочетете още: Чакаме ИИ да замени екраните, а технологиите – да подобрят сетивата ни

И така, Изкуственият интелект (ИИ) е важна тема тази година и потребителите считат, че играе много по-значима роля, отколкото преди - както в обществото, така и на работното място. На практика, 35% от потребителите, които ползват интернет в много голяма степен, искат ИИ съветник в работата, а един на всеки четирима би искал да има ИИ за свой мениджър, твърди докладът на Ericsson ConsumerLab.

10 hot consumer trends 2017 by Ericsson ConsumerLab

Разсъждавайки върху възхода на виртуална реалност пък, Майкъл Бьорн, директор Проучвания в Ericsson ConsumerLab, коментира: "Извън реалното време, смятам, че трябва да говорим за време в реалността. Всъщност, това, което наричаме реалност, става все по-лично и субективно. Потребителите не само се обграждат със съмишленици в социалните мрежи, но също така започват да персонализират начина, по който изживяват света, с технологиите за добавена и виртуална реалност.“

Междувременно, според Ericsson, потребителите също така искат бъдещето да остане напълно мобилно, което означава, че търсенето на все по-малко зависима от батерията, незабавна и бърза свързаност ще нараства все повече. “В този смисъл, времето в реалността означава, че вече е време за 5G мрежи", отбелязват от компанията.

Впрочем ето как изглеждат накратко 10-те топ тенденции за 2017-а и след това според потребителите и доклада на Ericsson ConsumerLab: 

10 hot consumer trends 2017 by Ericsson ConsumerLab

1.        ИИ Навсякъде: 35% от потребителите, които ползват интернет в много голяма степен, искат ИИ съветник в работата, а един на всеки четирима би искал да има ИИ за свой мениджър. В същото време, почти 50% са загрижени, че скоро роботи с ИИ ще бъдат причина много хора да загубят работните си места.

2.        Задаване на темпото за Интернет на нещата: Потребителите все повече използват автоматизирани приложения, което насърчава навлизането на Интернет на нещата (IoT). Двама от всеки петима вярват, че смартфоните ще изучат навиците им и автоматично ще извършват действия от тяхно име.

3.        Пешеходци ще управляват безпилотни автомобили: водачите на автомобили може и да не съществуват в бъдещето. Един от всеки четирима пешеходци ще се чувства по-безопасно, пресичайки улицата, ако всички автомобили са безпилотни. 65% от тях биха предпочели да имат безпилотна кола.

4.        Обединена Реалност: Почти четири от всеки пет потребители на виртуална реалност (ВР) вярват, че VR ще бъде неразличима от действителността само след три години. Половината от анкетираните вече се интересуват от ръкавици или обувки, които позволяват взаимодействие с виртуални предмети.

5.        Тялото извън синхрон: Когато безпилотните автомобили се превърнат в реалност, проблемът с прилошаването в колата ще се увеличи. Трима от всеки десет анкетирани предвиждат, че ще се нуждаят от хапче против прилошаване. Един на всеки трима също така иска такова хапче, когато ще ползва технологии за виртуална или добавена реалност.

6.        Парадоксът с безопасността на умните устройства: Повече от половината вече използват аларми за спешни случаи, проследяване или известия на своите смартфони. От тези, които твърдят, че смартфоните им ги карат да се чувстват по-сигурни, трима от всеки петима казват, че поемат повече рискове, защото разчитат на телефона си.

7.        Социални силози: Днес хората доброволно превръщат своите социални мрежи в „силози“. Един на всеки трима споделя, че социалните мрежи са негов основен източник на новини, а над25% ценят мнението на контактите си повече от това на политиците.

8.        Добавена Лична Реалност: Над половината от хората биха искали да използват очила за добавена реалност за осветяване на тъмно пространство и маркиране на опасности. Повече от една трета биха искали също така да „изтриват“смущаващи елементи около тях.

10 hot consumer trends 2017 by Ericsson ConsumerLab


9.        Разделение по повод поверителността: Двама от всеки пет потребители,които ползват интернет в много голяма степен, искат да използват само кодирани услуги, но хората са разделени в това мнение. Почти половината биха искали да имат само сравнително добра поверителност във всички услуги, а над 30% смятат, че поверителността и неприкосновеността на личното пространство вече не съществуват.

10.     Big Tech за всички: Повече от двама на всеки пет потребители, които ползват интернет в много голяма степен, биха искали да получават всичките си продукти от петте най-големи ИТ компании. Сред тях, трима от всеки четирима вярват, че това ще се случи само след пет години.

А ето и обобщението на всичко това във видео формат:


Анализите и данните в доклада за 10-те най-популярни потребителски тенденции за 2017 се основават на над 20-годишната изследователска дейност на Ericsson ConsumerLab в световен мащаб, както и на данни от онлайн проучване на потребители, които ползват интернет в много голяма степен, от 14 големи градове по света, извършено през октомври 2016 г. Въпреки че прочуването представя мненията само на 27 милиона граждани, техният профил на „earlyadopters” (първи ползватели) ги прави много важна група в изследването на бъдещите тенденции, отбелязват още от компанията.

2 одобрения
2 неодобрения
Още от рубрика "Lifestyle"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"AI и VR сред 10-те най-популярни потребителски тенденции и за 2017-а"



    

абонамент за бюлетина