Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Нужна ли е дигитална трансформация в сектора на бързооборотните стоки?

Според скорошно проучване на Progress отговорът на този въпрос е положителен: 93% от компаниите от сектора на бързооборотните стоки усещат нуждата от дигитална трансформация. Но има и пречки пред реализирането й, най-голямата от които е липсата на ясна стратегия на бизнеса …

03 ноември 2016
2044 прочитания
0 коментара
1 одобрение
1 неодобрение

Ако има някаква безспорна бизнес мантра на днешния ден то това е “дигитална трансформация”. И макар сигурно да има хора, които не са съвсем наясно със значението на самото понятие, то едва ли може да се оспори необходимостта от адекватно присъствие в съвременни дигитален свят за всяка бизнес организация, която иска да вземе преднина пред конкуренцията. А междувременно, компаниите, които предлагат начини за такава дигитална трансформация продължават да разясняват и пропагандират нуждата от действия в тази посока. Днес например компанията Progress, под чийто бранд Telerik вече оперира в България, обяви  резултатите от своето поредно проучване (проведено в сътрудничество с Loudhouse – специализираното звено за изследвания на Octopus Group) за състоянието на дигиталната трансформация – в случая то се отнася за пазара на бързооборотни стоки в глобален мащаб.

Нужна ли е дигитална трансформация в сектора на бързооборотните стоки?

Според тов аизследване, 93% от компаниите в сектора смятат, че ако не започнат да се трансформират дигитално през следващата година и половина, бизнесът им ще усети финансови последствия и понижена конкурентоспособност. Това е така, защото дигиталните технологии променят потребителското търсене и конкуренцията на пазара на бързооборотни стоки, както и начина, по който потребителите пазаруват и вземат решения. Но въпреки че компаниите осъзнават важността на дигиталната трансформация, те все още не са готови със стратегиите си, планирането и имплементацията, отбелязват от Progress.

Прочетете още: Дигитална трансформация или проблеми в бизнеса – какво избират у нас?

Малко над половината от участниците в проучването (60%) смятат, че вече може да са закъснели твърде много с дигиталната трансформация, а 33% още нямат ясно дефинирана стратегия. Въпреки че 53% от тях определят дигиталната трансформация като „важна“, те тепърва поемат по този път.

Нужна ли е дигитална трансформация в сектора на бързооборотните стоки?

Не липсват и предизвикателства по пътя към дигиталната трансформация. Голяма част от участниците в проучването например посочват, че се чувстват несигурни в подкрепата на висшия мениджмънт и в способността си да трансформират дигитално бизнеса. Много от тях обаче са уверени, че разполагат с точните инструменти и технологии за тази цел (55-60%). Според резултатите от проучването:

· 52% виждат дигиталната трансформация като трудоемък и дълъг процес;

· 66% чувстват, че ИТ и маркетинг отделите не са достатъчно синхронизирани, за да извършат дигиталната трансформация;

· 64% посочват, че им е трудно да бъдат в крак с постоянно променящия се дигитален пейзаж;

· 38% чувстват, че ИТ екипът трябва да ръководи дигиталната трансформация.

Резултатите от проучването показват още, че трите най-големи бариери пред дигиталната трансформация са уповаването на ИТ екипите за изпълнение на стратегията (69%), липсата на лидерство за дефинирането й (67%), както и на умения за реализацията й (64%). Участниците в проучването виждат главните маркетинг директори (53%), следвани от главните изпълнителни директори (51%), като ключови адвокати на дигиталната трансформация.

Нужна ли е дигитална трансформация в сектора на бързооборотните стоки?

Какво следва?

Мнозинството от компаниите от сектора на бързооборотните стоки (96%) планират да направят първи стъпки към дигиталната трансформация тази година. Всички (100%), посочват, че приоритет номер едно за тях е подобряването и оптимизирането на потребителското преживяване. За тази цел те ще се фокусират върху бързината и адаптивността (56%), безопасността и сигурността (51%) и консистентността на всички канали (51%). Критични за тези инициативи са мобилните технологии (62%), аналитичните платформи (58%) и свързаността на данните (45%).

-----------------

б.р. Цитираните резултати са част от глобалното проучване на Progress „Трансформира ли се наистина бизнесът, или живее в дигитална съпротива?“, проведено в началото на 2016 г. В него участват бизнес лидери от малки, средни и големи компании от различни индустрии. Сред тях са ръководители на маркетинг, дигитални и ИТ отдели, разработчици, ИТ архитекти, инженери и бизнес мениджъри на различни нива. 

   

1 одобрение
1 неодобрение
Още от рубрика "Пазар и анализи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Нужна ли е дигитална трансформация в сектора на бързооборотните стоки?"



    

абонамент за бюлетина