- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Пазарът на т.нар. “умни часовници“ намалява отскоро, но затова пък рязко и стремително. След рекордните ръстове, които бяха отбелязани миналата година (след тръгването от нулата), сега, само месеци по-късно този първоначално обещаващ технологичен сегмент изглежда започва да запада, при това с ускоряващи се темпове. Това може да се съди от публикувания тези дни доклад на агенцията IDC за Q3 2016, в който аналитиците констатират значителен спад за второ поредно тримесечие. Според техните изчисления, в периода юни-септември 2016 на глобалния пазар са реализирани 2,7 млн. SmartWatch устройства - над два пъти по-малко (52% спад) в сравнение с периода година по-рано, когато са били продадени 5,6 млн. такива джаджи.
Най-същесвтвено съкращение на доставките преживява лидерът на пазара – компанията Apple. За последната година продажбите на Apple Watch часовници са намелели от 3,9 до 1,1 млн. брой, т.е. със 71,6%. Това означава, че продажбите на “ябълките” в този сегмент намаляват по-бързо, отколкото пазарът като цяло. Заедно с доставките, намалява съществено и пазарният дял на гиганта от Купертино – от 70,2% на 41,3%.
Прочетете още: Най-интересните умни носими устройства на 2015-а
От това положение печели донякъде намиращата се на второ място в SmartWatch класацията компания Garmin, чийто пазарен дял се е увеличил с 2,3% (до общо 20,5%), след внушително увеличение на броя продажби – с цели 324,2%.
Увеличение на продажбите в сегмента отбелязва и третият в класацията – компанията Samsung. Според статистиката за последния отчетен период, южнокорейският производител е доставил на пазара 0,4 млн. SmartWatch устройства, което е с 9% повече от нейния миналогодишен показател и допринася за увеличаването на пазарния дял на марката от 6,4% на 14,4%.
На четвърто и пето място в този сегмент към края на септември 2016 г. са компаниите Lenovo и Pebble, притежаващи съответно 3,4% и 3,2% от него.