Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

52% срив на пазара на умни часовници за година

Това констатира последният тримесечен доклад на агенцията IDC, според която най-много са пострадали smart watch продажбите на Apple, намалели повече от три пъти.

25 октомври 2016
2911 прочитания
0 коментара
5 одобрения
2 неодобрения

Пазарът на т.нар. “умни часовници“ намалява отскоро, но затова пък рязко и стремително. След рекордните ръстове, които бяха отбелязани миналата година (след тръгването от нулата), сега, само месеци по-късно този първоначално обещаващ технологичен сегмент изглежда започва да запада, при това с ускоряващи се темпове. Това може да се съди от публикувания тези дни доклад на агенцията IDC за Q3 2016, в който аналитиците констатират значителен спад за второ поредно тримесечие. Според техните изчисления, в периода юни-септември 2016 на глобалния пазар са реализирани 2,7 млн. SmartWatch устройства - над два пъти по-малко (52% спад) в сравнение с периода година по-рано, когато са били продадени 5,6 млн. такива джаджи.

SmartWatches

Най-същесвтвено съкращение на доставките преживява лидерът на пазара – компанията Apple. За последната година продажбите на Apple Watch часовници са намелели от 3,9 до 1,1 млн. брой, т.е. със 71,6%. Това означава, че продажбите на “ябълките” в този сегмент намаляват по-бързо, отколкото пазарът като цяло. Заедно с доставките, намалява съществено и пазарният дял на гиганта от Купертино – от 70,2% на 41,3%.

Прочетете още: Най-интересните умни носими устройства на 2015-а

IDC smartwatches market Q3 2016

От това положение печели донякъде намиращата се на второ място в SmartWatch класацията компания Garmin, чийто пазарен дял се е увеличил с 2,3% (до общо 20,5%), след внушително увеличение на броя продажби – с цели 324,2%.

Увеличение на продажбите в сегмента отбелязва и третият в класацията – компанията Samsung. Според статистиката за последния отчетен период, южнокорейският производител е доставил на пазара 0,4 млн. SmartWatch устройства, което е с 9% повече от нейния миналогодишен показател и допринася за увеличаването на пазарния дял на марката от 6,4% на 14,4%.



На четвърто и пето място в този сегмент към края на септември 2016 г. са компаниите Lenovo и Pebble, притежаващи съответно 3,4% и 3,2% от него.

5 одобрения
2 неодобрения
Още от рубрика "Пазар и анализи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"52% срив на пазара на умни часовници за година"



    

абонамент за бюлетина