Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

MasterCard: Българите приемат лесно новите технологии и иновациите

Това установява новото изследване MasterCard Impact of Innovation Study, според което 70% от българите биха искали да плащат с мобилно устройство. Според същия източник дигиталните услуги са най-търсени в здравеопазването, транспорта и образованието у нас. Ето какво още разкрива въпросното изследване.

13 октомври 2016
3157 прочитания
3 одобрения
3 неодобрения

Що е то дигитализация и има ли почва у нас? Отговорът на този въпрос е неясен за мнозина, но независимо от това, въпросното явление има своите прояви и в нашата страна, където при това се приема доста добре. Разбира се, става въпрос за навлизането на новите технологии и електронните услуги в живота ни – нещо, което болшинството от българите приветстват. Това показват представените от MasterCard данни за България от фирменото проучване Impact of Innovation Study. To изследва влиянието на технологиите върху потребителите от 23 държави и техните нагласи към дигитализацията. Проучването е представително за страната ни и обхваща потребители с банкови сметки на възраст от 20 до 50 години, а ето и накратко какво установява неговото най-ново издание.

Impact of Innovation Study Bulgaria

Според данните, 74% от българите са доволни от нивото на дигитализация в страната, а над 60% определят влиянието на иновациите като позитивно за обществото. Най-високи очаквания местните потребители имат към внедряването на иновативни услуги в бъдеще. 91% смятат, че все повече сфери от живота следва да бъдат дигитализирани, като най-често посочвани са здравеопазването (53%), обществения транспорт ( 51%) и образованието (49%).

Прочетете още: Картовите плащания са сигурни, вярват все повече българи

Веки трети българин ползва над 10 дигитални услуги и прекарва средно 5 часа дневно на мобилното си устройство, което ни нарежда на челно място в цяла Европа, информират още от MasterCard. Широката употреба на мобилни устройства е предпоставка близо 70% от сънародниците ни да посочат телефона като предпочитана алтернатива на картата за разплащания. 

Impact of Innovation Study Bulgaria

Данните от изследването сочат още, че 34% от българите биха използвали таблета си за разплащания, а 16% залагат на умните устройства като часовници и гривни. Биометричните данни като метод за автентикация на плащането не са непознати за българския потребител – пръстовият отпечатък е почти толкова често посочван (31%), колкото традиционния ПИН-код (33%).

Impact of Innovation Study Bulgaria infographic 2016

От MasterCard припомнят, че България е първата страна на Балканите, в която компанията въведе плащането с мобилен телефон чрез NFC технология в началото на 2016 г., като услугата е достъпна на всички безконтактни ПОС-терминали. Тенденцията е постепенно да се дигитализират плащанията в публични сектори като обществения транспорт и образованието.  Наскоро у нас, отново за първи път на Балканите, бе представено и решение, с което традиционната дебитна карта има функцията едновременно на платежен инструмент и на карта за метрото. Вследствие на нарастващия интерес на потребителите към електронната търговия и към покупките от местни онлайн търговци, MasterCard планира да представи скоро в България и своята платформа за дигитални разплащания Masterpass.

3 одобрения
3 неодобрения
Още от рубрика "Пазар и анализи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"MasterCard: Българите приемат лесно новите технологии и иновациите"



    

абонамент за бюлетина