Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Отново на работа: Facebook има служебна версия на мрежата - Workplace

Workplace е специален вариант на социалната мрежа, предназначена за корпоративни потребители и известна преди като Facebook at Work. Във Facebook Workplace няма реклами, затова пък има множество удобства за служебна комуникация, предлагани на доста конкурентна цена.

11 октомври 2016
3157 прочитания
0 коментара
1 одобрение
1 неодобрение

Социалната мрежа Facebook може би все пак ще си пробие път до компаниите, които досега не гледаха с добро око на използването й в офиса – поне ако харесат новата услуга, наречена Workplace. Тя се появява след две години закрити бета-тестове в рамките на проект, известен преди като Facebook at Work.

Това обаче е било работно наименование, защото търгопвското е именно Workplace. Зад него стои специална версия на добрре известната на всички ни социална мрежа, адаптирана за корпоративни потребители. Новата услуга се предлага както в уеб-форма, достъпна на адрес workplace.fb.com, така и чрез отделни мобилни приложения за ОС платформите iOS и Android. За да започнат работа с Workplace, заинтересованите компании първо трябва да попълнят съответната заявка на сайта на проекта.

Facebook Workplace

Прочетете още: Ще има и Facebook at Work – офисна версия на социалната мрежа?

Социалната мрежа Facebook Workplace става директен конкурент на популярния корпоративен месинджър Slack и други подобни услуги за служебна комуникация. Подобно на повечето от тях Facebook Workplace по принцип е платена, но в случая цената е основно конкурентно предимство, тъй като е почти символична – цената на достъпа до Workplace е $3 за потребител месечно за компании с персонал под 1000 човека. Компаниите с над хилядя и над 10 000 служители ще плащат съответно $2 и $1 за потребител месечно. За сравнение, стандартният пакет от услуги в Slack струва $6,67 за потребител на месец.

Сред възможностите на Workplace са неща като поддръжка на групи потребители за организиране на екипи, персонализирана новостна лента, видеокомуникация, конферентни възможности и такива за подробни обсъждания с множество разклонения. Още една точка в полза на Workplace в сравнение с други конкурентни продукти е познатият и привичен за мнозина интерфейс - Workplace изглежда практически пшо същия начин като обичайната Facebook мрежа. За работа в служебната услуга обаче потребителите ще трябва да си регистрират отделен акаунт. Друг важен момент е, че във Facebook Workplace няма реклами (което е съвсем логично).

Facebook Workplace

По думите на Марк Цукерберг, Workplace се появява като „версия на Facebook “ за вътрешно общуване между служителите на компанията, но по-късно прераства в отделен проект, за който стана известно през 2014-а, когато той се появи в новинарските рубрики под кодовото име  Facebook at Work. Възможностите за съвместна работа над документи обаче, които се спрягаха тогава, изглежда са отпаднали от финалната версия на Workplace.

Е, сега ще е интересно да разберем дали компаниите, които досега забраняваха на служителите си да използват Facebook, ще предпочетат да си плащат за ползването на Workplace.

1 одобрение
1 неодобрение
Още от рубрика "Интернет"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Отново на работа: Facebook има служебна версия на мрежата - Workplace"



    

абонамент за бюлетина