Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Вижте как ще изглежда електрическият “Голф” на Volkswagen

Прототипът, който Volkswagen ще демонстрира на автосалона в Париж обещава автопилот (към 2025 г.), безкабелно зареждане и 600 км пробег. Така нареченият Volkswagen I.D. трябва да влезе в серийно производство през 2020 г. и да се предлага на цената на фирмения модел Golf.

30 септември 2016
3042 прочитания
0 коментара
10 одобрения
1 неодобрение

От 1 до 16 октомври погледите на глобалната автомобилна индустрия и на всички, които се интересуват от коли, ще бъдат приковани в Париж, където само след броени часове поредното издание на популярното автомобилно изложение ще отвори вратите си за посетители. И там със сигурност ще има какво да се види, защото, както обикновено, със своите най-нови дизайни и технологии ще се включат практически всички големи марки. Но докато много от тях наблягат на зрелищните концепции на бъдещето и скъпи решения, които я излязат на пазара, я не, има и експонати, които обещават да бъдат по джоба и на масовите потребители, при това съвсем скоро.

електрическият “Голф” Volkswagen I.D.

Пример за това е прототипът на електрически хечбек, който компанията Volkswagen показва в Париж.  Въпросният автомобил засега носи наименованието (или по-скоро обозначението) I.D. и освен с електрически двигател, ще се отличава и със система за автономно управление.

Прочетете още: Ето как изглежда електрическият ван от бъдещето на Volkswagen

електрическият “Голф” Volkswagen I.D.

Volkswagen I.D. е построен на базата на новата платформа на концерна Volkswagen, наречена MEB - Modular Electric Drive kit. Въпросното модулно шаси е създадено специално за електромобили и предвижда решение, при което плосък блок от литиево-йонни батерии се интегрира в пода на колата. Това дава възможност за сваляне на центъра на тежестта по-ниско и за постигане на, както се изразяват във Volkswagen, “идеално разпределение на масата между предната и задната ос”.

електрическият “Голф” Volkswagen I.D.

Концептуалният автомобил е оборудван с електродвигател с мощност 169 конски сили, който ускорява колата от 0 до 100 км/ч за 8 секунди и му осигурява максимална скорост от 160 км/ч. В зависимост от инсталирания комплект батерии пробегът с едно зареждане може да бъде от 400 до 600 км. Прототипът е със задвижване на задните колела, безстепенна трансмисия и, което е любопитното, със система за безкабелно зареждане на батериите. Според производителя, акумулаторите могат да бъдат заредени до 80% от капацитета си за половин час.

електрическият “Голф” Volkswagen I.D.

Габаритите на Volkswagen I.D. са следните: 4099 мм дължина, 1800 мм ширина, 1529 височина и 2750 колесна база (разстояние между двете оси). Това означава, че електрическият хечбек е със 156 мм по-къс (но със 113 мм по-голяма колесна база), с 1 мм по-широк и със 77 мм по-висок от сегашния модел VW Golf, с който всички го сравняват.

електрическият “Голф” Volkswagen I.D.

Друг интересен момент е, че бъдещият “електрически Голф” ще бъде оборудван и със система за изцяло автономно управление. Тя ще функционира с помощта на инсталирани в покрива лазерни сензори, които ще се показват при активиране на безпилотния режим, а също посредством камери за кръгов обзор и информация за движението по пътищата, постъпваща в реално време. Автопилотът ще се задейства с натискане на VW логото на волана и ще се изключва автоматично, когато водачът натисне педалът на газта или спирачката. Освен това електрониката също ще може да предупреждава шофьора, ако сметне, че е необходимо управлението да бъде поето от него. В този случай воланът ще излиза от централната конзола, в която по план трябва да се прибира при включване на автопилота.

електрическият “Голф” Volkswagen I.D.

Volkswagen I.D. е снабден и със система за индивидуална настройка на автомобила. Електрониката на прототипа може да разпознава профилите на различни хора, които ще се зареждат чрез смартфон. След като получи нужната информация, колата ще настройва самостоятелно параметрите на климатроника, положението на шофьорската седалка, предпочитаната радиостанция и настройките на навигацията.

Електрическият Голф е снабден и с фирмената система Volkswagen Home-Net. С нейна помощ водачът може да следи в реално време това, което става в неговия дом, и при необходимост ще може да отключи главния вход. В оборудването на Volkswagen I.D влизат също и други екстри като функция за приемане на уведомления директно в колата, прожекционен HUD дисплей с допълнена реалност и камери, вместо странични огледала.

Според официалната информация от Volkswagen, серийната версия на това чудо на техниката ще се появи през 2020 г. и ще струва приблизително толкова, колкото и аналогичните по отношение на мощността и оборудването модели Golf. Системата за автономно управление на  Volkswagen I.D. пък би трябвало да е готова за действие към 2025 г.

10 одобрения
1 неодобрение
Още от рубрика "Любопитно"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Вижте как ще изглежда електрическият “Голф” на Volkswagen"



    

абонамент за бюлетина