Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Електронната търговия у нас продължава да расте, така ще е и занапред

Над милион и сто хиляди българи вече пазаруват онлайн, като купуват по интернет най-вече дрехи, технологични продукти, самолетни билети и туристически услуги, показват данните на Еcommerce Europe. Расте и броят на онлайн магазините у нас, според компанията СуперХостинг.БГ, която обобщава тенденциите в този сегмент.

29 септември 2016
2795 прочитания
0 коментара
5 одобрения
0 неодобрения

Пазаруването онлайн си има както плюсове, така и минуси, но безспорна изглежда тенденцията, която показва, че все повече от родните потребители са склонни да се радват на предимствата на електронната търговия. Това става ясно от актуалните данни на организацията Еcommerce Europe, според които над милион и сто хиляди българи (19% от населението на страната над 15 години и почти 30% от всички интернет потребители в страната) вече пазаруват онлайн.

e-commerce Europe 2016 and Bulgaria

Сред най-често пазаруваните продукти у нас са дрехите, технологичните изделия, самолетните билети и туристическите услуги, показва още докладът на Еcommerce Europe, според който през 2015 г. българите са заплатили общо 49 000 000 евро за дрехи и 23 000 000 евро за продукти, свързани с информационните технологии при покупки по интернет. За забавление у нас са изхарчени при интернет продажби около 20 000 000 евро, също толкова – за обувки и лайфстайл, а за самолетни билети и настанявания – около 100 000 000 евро. 19 000 000 евро пък е стойността, за която българите са пазарували пакетни туристически пътувания онлайн.

Прочетете още: Любопитни факти и тенденции от света на пазаруването днес

e-commerce Europe 2016 and Bulgaria

Броят на онлайн магазините също се увеличава не само в Европейския съюз, а и у нас, допълват информацията от родната компания СуперХостинг.БГ. Според данните на доставчика, за една година броят на инсталациите на платформи за електронна търговия, включително и готови решения, се е увеличил с близо 20% спрямо този от 2015 г..

„От ключово значение е, че електронната търговия се превръща във все по-важен работодател както у нас, така и в Европейския съюз. Доказателство за това е, че по последни данни общият брой на работните места, свързани с бранша в Европа, е достигнал 2 500 000. Това е показателно за значението, което дигиталната икономика вече има върху пазара на труда и за потенциала й да спомогне за увеличаването на заетостта на континента през следващите години, което е едно от най-значимите предизвикателства пред европейската икономика“, коментира Методи Дреновски, управител на компанията, която от 26 септември предлага и домейни в новата домейн зона „.shop”. Според него естеството на дейностите, свързани с онлайн търговията, предполага по-лесното включване на млади хора в пазара на труда, което прави сегмента много подходящ за справяне с младежката безработица.

e-commerce

По последните данни на Еcommerce Europe, броят на новосъздадените онлайн бизнеси на континента е достигнал 750 000. Делът на бранша се равнява на 2,59% от Брутния вътрешен продукт (БВП) на Европейския съюз през отминалата година, а прогнозите са до 2020 г. този процент да се увеличи почти двойно. У нас електронната търговия през 2015 г. е достигнала 1.3% от общия ритейл пазар, като очакванията са и този показател да расте вбъдеще. Общият брой на потребителите, пазарували онлайн през предходните дванадесет месеца в Европейския съюз, е 296 милиона, а броят на поръчките, реализирани през същия период надвишава 4,2 милиарда. Съотношението между онлайн поръчките на продукти и услуги на Стария континент пък е 52% към 48% в полза на продуктите.

Добрата новина за страната ни е, че в момента тя е на осмо място сред държавите, които отбелязват ръст в областта на електронната търговия на Стария континент. Общият обем на онлайн продажбите у нас през отминалата година е бил около 300 000 000 евро, а очакванията са през тази година той да достигне 342 000 000 евро. За сравнение през 2014 г. този показател е бил 254 000 000 евро, през 2013 г. - 195 000 000 евро, а през 2012 г. - 150 000 000 евро, става ясно още от информацията на Еcommerce Europe. Средната сума, изхарчена от един потребител онлайн през 2015 г. е 262 евро. За сравнение, през 2014 г., когато броят на пазаруващите онлайн у нас е бил 1 000 000 души, средната сума е била 248 евро. През 2013 г. пък тези показатели са били съответно 800 000 души и 254 евро средна сума. Според същото международно проучване страната ни е на 29 място в Европа по ниво на логистиката, на 24 място по условия за правене на бизнес и на 37 място по подреждане на електронната търговия като част от БВП на България.

В заключение ето още малко цифри и факти от електронната търговия в Европа, под формата на инфографика:

e-commerce Europe 2016 infographic

5 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Пазар и анализи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Електронната търговия у нас продължава да расте, така ще е и занапред"



    

абонамент за бюлетина