Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Intel Project Alloy или защо VR бъдещето е в “обединената” реалност

По време на своята конференция за разработчици Intel показа собствен VR шлем - Project Alloy. Той позволява добавянето на обекти от реалния свят във виртуалната реалност и работи самостоятелно, т.е. не изисква включване към други устройства. И това са само част от предимствата на концепцията.

18 август 2016
2384 прочитания
0 коментара
2 одобрения
0 неодобрения

Колкото и голям хит да е днес VR идеята, няма как да се отрече, че виртуалната реалност не е истински виртуална, тъй като все още е трудно да се слеят физически, движението в реалния живот и средата със симулация на виртуални предмети, обкръжение и действия. Освен това възпроизвеждането на VR света изисква сложен набор от хардуер, конзоли, множество сензори и камери, както и ръчни контролери. В Intel смятат, че е крайно време това да се промени към по-добро и може би затова са избрали за основен акцент на тазгодишната си конференция за разработчици IDF 2016 нещо различно, наречено обединената реалност (merged reality). С тази концепция Intel смята да предложи нов начин да изпитваме физическите и виртуалните взаимодействия и среди. Например като вземем ракетата си за тенис от реалния живот в дневната си и стъпим виртуално на терена на Уимбълдън, при това без да се нуждаем от куп сензори за сканиране на околната среда или кабели за връзка с конзола или мощно РС.

изпълнителния директор на Intel Браян Крзанич

Конкретното материално превъплъщение на въпросната концепция е Project Alloy – нов тип VR шлем, който  позволява добавянето на обекти от реалния свят във виртуалната реалност и работи самостоятелно, т.е. не изисква включване към други устройства.

Прочетете още: Хардуерните новъведения, които ще станат масови с Windows 10

Казано иначе, VR шлемът на Intel съдържа всичко необходимо за пресъздаването на “обединената” реалност блокове: изчислителни и графично модули, батерия, 3D камери и сензори на базата на фирмената технология Intel RealSense. При това в достатъчно компактен дизайн. В същото време, според изпълнителния директор на Intel Браян Крзанич (Brian Krzanich, на снимката горе) Project Alloy, дава всичко необходимо за обезпечаване на тази слята реалност, в която обекти от реални свят се пренасят във виртуалната среда. Това, по думите на, специалиста могат да бъдат както предмети, намиращи се в ръцете на потребителя, така и други хора или обекти, разположени в близост.

Project Alloy е all-in-one виртуално решение свързано с технологията Intel RealSense, което ще бъде предоставено като отворена платформа през 2017 г.

Представеният по време на откриването на Intel Developer Forum в Сан Франциско, вторник 16 август 2016 г., Project Alloy е all-in-one виртуално решение свързано с технологията Intel RealSense, което  ще бъде предоставено като отворена платформа през 2017 г.

Този подход на Intel със сигурност ще помогне за разсейване на някои от съмненията на VR скептиците – например тези, свързани с опасностите при блокирането на реалния свят в стандартните VR решения. Project Alloy позволява тези потенциални проблеми да бъдат избегнати. Без съмнение, огромно предимство е и елиминирането на необходимостта от допълнителни сензори, контролери и тежък външен хардуер.

През следващата година Intel, смята да отвори достъпа до своите инструменти за разработка в рамките на Project Alloy и да предостави RealSense API за независими производители. Благодарение на това те ще могат да създават собствени VR шлемове, съвместими с Windows 10, на базата на технологиите на Intel. Или както казва Браян Крзанич, всеки ще може да вземе хардуерната част на Project Alloy, да я обедини с Windows Holographic технологията и да създаде първокласна система за виртуална реалност, която може да се произвежда от компания по негов избор. А това определено звучи като нещо, което може да направи виртуалната, пардон, обединената, реалност по-разпространена и по-достъпна за масите.

2 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Потребителска електроника"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Intel Project Alloy или защо VR бъдещето е в “обединената” реалност"



    

абонамент за бюлетина