Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Наситихме ли им се? SmartWatch пазарът отбелязва първи значителен спад

По данни на IDC през второто тримесечие на 2016 г. е регистрирано първото намаление на обема от доставки на “умни часовници”, при това с цели 32%. Най-пострадалата от пазарния спад е Apple, която е единствената компания с негативен ръст – от около 55%.

26 юли 2016
2462 прочитания
0 коментара
2 одобрения
1 неодобрение

През последните 1-2 години аналитичните агенции се надпреварваха да прогнозират розово бъдеще за пазара на носими устройства, особено в частта му на т.нар. умни часовници, но изглежда това е било твърде оптимистично. Защото макар и сравнително млад, този пазарен сегмент вече показва първи признаци на насищане. По данни на аналитичната агенция IDC през второто тримесечие на 2016 г. е регистрирано първото намаление на обема от доставки на “умни часовници”, при това доста значително – с почти една трета.

smartwatches

Според статистиката на компанията, през второто тримесечие на глобалния пазар са доставени 3,5 млн. SmartWatch устройства -  с 32% по-малко в сравнение със същия период миналата година. Както може да се очаква най-пострадалата от този спад е компанията Apple, която е безапелационен лидер на пазара на умни часовници. Всъщност това е и единствената компания, която отбелязва отрицателен ръст на доставките. През Q2 2016 тя е реализирала 1,6 млн. умни часовници (което възлиза на 47% от пазара), до-като година по-рано нейните продажби са възлизали на 3,6 млн. устройства (72% пазарен дял). Лесно е да се пресметне, че за Apple това представлява намаление на продажбите с цели 55%.

Прочетете още: Най-интересните умни носими устройства на 2015-а

IDC smartwatches market Q2 2016

Към средата на 2016 г. втората позиция на SmartWatch пазара се държи от Samsung, която през второто тримесечие е осигурила 0,6 млн. умни часовника за световния пазар (16% дял) – с 51% повече отколкото през същия период година по-рано. Доста значителен ръст в доставките на такива устройства отбелязва също компаниите Lenovo (със 75% и 0,3 млн устройства), LG (с 26% до 0,3 млн. устройства) и Garmin (с 25% до 0,1 млн. устройства).

Ето и как изглежда всичко това в табличен вид:

IDC smartwatches market Q2 2016

2 одобрения
1 неодобрение
Още от рубрика "Пазар и анализи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Наситихме ли им се? SmartWatch пазарът отбелязва първи значителен спад"



    

абонамент за бюлетина