Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Геймингът става по-желано забавление от ходенето на кино

На този извод навежда фактът, че през последните години видеоигрите генерират повече приходи от филмовата индустрия, а най-големите гейм хитове са с бюджет, надхвърлящ неколкократно този на касовите кино-продукции. Но това не е всичко – вижте какво още показват последните проучвания на гейм индустрията.

06 юли 2016
2875 прочитания
0 коментара
7 одобрения
0 неодобрения

В днешно време изказвания в стил „игрите са за деца“ са точно толкова архаични, колкото аркадните автомати в гаражите край училищата в началото на деветдесетте. Всъщност геймингът е индустрия, която днес вече е в пряка конкуренция с Холивуд по отношение на масовия интерес към нея, посочват от специализираната верига за видеоигри у нас Pulsar Games.  От гейм дистрибутора припомнят, че през през 2013 г. хитът Grand Theft Auto V донесе приходи от над 800 милиона долара, и то само 24 часа след премиерата си. Самият бюджет на играта възлизаше на 266 милиона долара, което прави Grand Theft Auto V по-скъп от практически всяка холивудска продукция, излизала на екран до този момент, с изключение на „Карибски пирати: На края на света“. И това съвсем не е изолиран случай, защото ако погледнем нещата глобално, за същата тази 2013 година, според Theatrical Market Statistics, приходите на филмовата индустрия възлизат на 35,9 милиарда долара, а тези на гейминг индустрията по данни от 2013 Global Games Market Report са 70.4 милиарда.

Gaming

Според ПР мениджъра на Pulsar Games Александър Бакалов, на този фон съвсем не е изненадващ и фактът, че през 2015 г. 155 милиона американци играят редовно (по 3 или повече часа седмично), 4 от всеки 5 домакинства притежава игрална конзола, а средната възраст на играчите е 35 години. По цитираните от специалиста данни митът за това, че момичетата не играят видеоигри също е развенчан, защото има почти пълно равенство по темата – 48% процента от жените играят игри, като процентът при мъжете е 50%.

Прочетете още: Реален милиард от виртуална реалност очаква Deloitte през 2016-а

female gamer

Същата статистика развенчава още един мит – този за потенциалните вредни въздействия на компютърните игри. Според същите проучвания, 61% от родителите всъщност смятат, че игрите оказват позитивно влияние върху израстването на децата им. Според тях игрите не само не вредят на оценките и социалните им контакти, но дори развиват интелекта, пространственото мислене и рефлексите им, давайки им възможност да създават нови приятелства онлайн. Тези виртуални приятелства прерастват в реални такива в 57% от случаите, показват още статистиките.

gaming braking down barriers

Не бива да се забравя и фактът, че според очакванията на анализаторите тази година очилата за виртуална реалност трябва да донесат приходи от над милиард долара, превръщайки се в една от водещите технологични „играчки“ на пазара. Компаниите, стоящи зад отделните модели VR очила пък обещават най-разнообразни приложения, които да използват този нов футуристичен пласт на реалността, но игрите си остават един от първите типове съдържание за VR очилата. Към днешна дата само от Sony са обявили над 20 заглавия, съвместими или ексклузивни за PlayStation VR, които ще бъдат налични при премиерата на устройството през октомври тази година.

„Днес геймингът със сигурност е най-бързо развиващата се форма на забавление. При него липсва дистанцията между фенове и звезди, били те екшън герои, спортисти или прославени музиканти, които реално са отделени от „обикновения“ човек от филмовия екран, стадиона, сцената. Просто защото в гейминг хитовете самият играч се превръща в екшън героя, спортиста или рок звездата“, обяснява явлението ПР мениджърът на Pulsar Games.

gaming rock star

7 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Пазар и анализи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Геймингът става по-желано забавление от ходенето на кино"



    

абонамент за бюлетина