Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

4 тенденции обуславят хардуерния пазар у нас от началото на 2016-а

Засилване на интереса към носимите технологии, все по-достъпен лукс при телевизорите, липса на съществен интерес към хибридните компютри и предпазливо опипване на почвата при виртуалната реалност са четирите основни тенденции, които се наблюдават на хардуерния пазар у нас през първата половина на годината според PCStore.bg.

02 юни 2016
1893 прочитания
0 коментара
8 одобрения
3 неодобрения

Не е вярно, че на хардуерният пазар не е интересно. Да, традиционният РС сегмент определено е в упадък, но затова пък през последните години се появяват непрекъснато нови типове устройства, изгряват нови технологични подсегменти като този на виртуалната и разширена реалност или  концепции като “Интернет на нещата“, 3D принтерите и „носимите“ (wearable) устройства – все неща, които обещават да променят основно правилата на “играта” в близко бъдеще. Как обаче стоят нещата в България? Някои родни дистрибутори на хардуер откриват съществени разлики в сравнение с развитието на глобално ниво, докато за други секторът си е просто непредвидим.

Hardware market trends 2016

На фона на всичко това със сигурност ще е интересно да научим и какво показват наблюденията на един от популярните български онлайн магазини за технологични продукти, така че ето кои са най-интересните тенденции, които наблюдаваме на хардуерния пазар през първата половина на 2016 година според PCStore.bg

Прочетете още: Виртуалната реалност и бъдещето на РС индустрията

 

> Тенденция 1: Постепенно засилване на интереса към носимите технологии

Производителите на мобилни устройства възлагаха много надежди на този сегмент, който обхваща разнообразни часовници, гривни, очила, дрехи и аксесоари, снабдени с дигитални функции и „интелигентност“. И докато някои концепции като например “свързаните” татуировки едва ли скоро ще добият масовост, то екипът на PCStore.bg наблюдава постепенно засилване на интереса към „умните“ часовници и гривни.

wearables

Макар и създадени предимно за фитнес цели, някои такива устройства могат да добавят удобство към ежедневието ни и да ни спестят време, позволявайки да преглеждаме новите си електронни писма или съобщения буквално като на длан, смятат наблюдателите на електронния магазин. И макар, че този подсегмент едва ли ще нараства с темповете, които очакваха първоначално компаниите в ИТ индустрията, той изглежда вече намира своето място в дигиталната екосистема и очакванията са интересът към него да се увеличава и у нас, макар и бавно.

 

> Тенденция 2: Достъпен лукс при телевизорите

Сравнително доскоро мнозина очакваха, че компютърът ще измести изцяло телевизора и ще се превърне в основно устройство за достъп до телевизионни предавания, но се случи точно обратното. Новите технологии за „умни“ телевизори, в съчетание с все по-високата резолюция на дисплеите всъщност повишават интереса към този клас продукти, които вече заемат централно място в екосистемата за домашно забавление.

Smart TV

А все по-достъпните технологии вече позволяват на домакинствата да се сдобият с пълноценен smart телевизор, с 30 или 40 инчов екран, операционна система Android и интернет достъп на цени под 800 лв. и достигащи в някои случаи дори до 500 лева, твърдят от PCStore.bg. Факторът цена, в съчетание с появата на интересни нови технологии в този сегмент, е в основата на нарастващия интерес към „умните“ телевизори през последните месеци. А за този интерес се очаква да се увеличи и допълнително с приближаването на двете големи спортни събития тази година – летните Олимпийски игри в Рио и Европейското първенство по футбол във Франция.

 

> Тенденция 3: Хибридите не се наложиха на пазара

Този клас преносими устройства, който хардуерните производители се опитват да налагат през последните години, обикновено включва лаптопи, способни да се превърнат в таблет, най-често чрез откачане на модула с клавиатурата. Те комбинират възможността за работа с клавиши и тъчпад, както и с чувствителния на докосване екран. Сред предимствата им е и често изключително тънкият корпус, който се дължи на факта, че повечето важни компоненти се намират в таблета.

hybrid PCs

Всичко това звучи като добра идея и много от водещите производители заложиха на тази концепция, пускайки собствени модели. Данните от последните месеци обаче показват, че тя не успява да се наложи на пазара както у нас, така и в световен мащаб.

 

> Тенденция 4: Виртуалната реалност все още опипва почвата

Новите продукти в сферата на виртуалната реалност (VR – Virtual Reality) бяха сред хитовете на големите технологични изложения в началото на годината – Consumer Electronic Show в Лас Вегас и Световният мобилен конгрес в Барселона, а фактът, че почти всички големи производители и онлайн корпорации се включиха в този сегмент, е показателен за неговото бъдеще.

VR

Въпреки това у нас все още се наблюдава спорадичен интерес към VR очилата и шлемовете, а създаването на локално българско VR съдържание също е в своя първоначален етап на развитие. Секторът е в очакване на своите първи хитове – игри, функционалности и приложения, които ще го превърнат от екзотична в масова технология и вероятно следващите месеци ще бъдат решаващи в това отношение.

8 одобрения
3 неодобрения
Още от рубрика "Пазар и анализи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"4 тенденции обуславят хардуерния пазар у нас от началото на 2016-а"



    

абонамент за бюлетина