Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Методика за тестване на смартфони и таблети

Производителност, автономност, поддръжка на кодеци и качества на екрана са най-важните характеристики за съвременните мобилни мултимедийни устройства като смартфоните и таблетите. Следващия материал ще ви помогне да ги изтествате, както и да разберете какво означават тези или онези цифри, за да извлечете полезна информация за производителността, автономността и заводската калибровка на дисплеите.

08 март 2016
96008 прочитания
4 одобрения
1 неодобрение
Страница 1 от 3

За хората, които се интересуват от смартфони и таблети, далеч не е новост, че границата между тези устройства с всеки изминат ден става все по-малка. Ако до преди няколко години, смартфоните бяха оборудвани с 4"-4,7" дисплеи и те бяха огромни за онези времена, сега размери от порядъка на 5.0"-5.7" се възприемат като норма, а от 5,9" до 6,4", за големи.  Даже за последните вече има отделни наименования - фаблети или смартпади. Пред вид тази тенденция, а също и за да се систематизира информацията, новите смартфони и таблети трябва се тестват с една и съща методика. Именно за нея ще стане дума в този материал, който предлагаме на вниманието на онези от вас, които искат да получат представа не само за качествата на своите РС системи, но и за тези на притежаваните мобилни устройства.

Lead

Производителност
Без тестване на производителността и съответно нейното сравнение с аналозите сме за никъде. Многоплатформените приложения обаче са твърде малко, особено ако трябва да се сравнява не само Android и iOS, но и Windows Phone. Това касае не само тестовете за производителност, но и другите приложения. Единственият общ тест между Android,  Windows phone (WP) и iOS, това Antutu Benchmark. До някакво време той беше обновяван  за WP, но така и до финална версия (а не бета) не се стигна. Преди време и GFXBench беше в подобно положение, но след като достигна версия 3.0, поддръжката му за WP, както и за значителна част от поддържаните платформи, изчезна. Разработчиците обещават в скоро време да пуснат GFXBench 3.0 и за WP, така че единствено остава да чакаме. Има още един тест, който може да стане многоплатформен - 3DMark, но и тук Windows Phone изглежда не е приоритетен, тъй като се поддържат само устройства с Windows и Windows RT.

Прочетете още: Новите смартфони анонсирани на Mobile World Congress 2016

С Android и iOS ситуацията не е много по-различна. Сред общите тестове, освен вече по-горе споменатите, има и Geekbench 3.
Що се отнася до сравнението на Android-базирани смартфони и таблети, то има доста общи тестове:
– Antutu Benchmark
– 3DMark
– GFXBench
– Quadrant
– Epic Citadel
– Geekbench 3
– Vellamo
– Anomaly 2 Benchmark
Взети заедно, всички тези тестове, дават (или би трябвало да дават) представа за производителността на устройствата с приложения изискващи много ресурси, в това число игри и работа с браузъри. Съвсем друг е въпросът доколко са меродавни  синтетичните тестове за действителните възможности на отделните устройства, защото те не отчитат всички особености на тестваните хардуерни платформи или отчитат такива, които не се използват от софтуерните разработчици. Затова са често срещани конфузни ситуации с коренно различни резултати на едно и също устройство при два различни теста. Всъщност това винаги е било проблем на синтетичните тестове. Но поради липса на тестове с реални приложения, синтетичните програми са по-малката "злина". 

4 одобрения
1 неодобрение
Още от рубрика "Практика"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Методика за тестване на смартфони и таблети"



    

абонамент за бюлетина