“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах

„акаме »» да замени екраните, а технологиите Ц да подобр€т сетивата ни

ѕотребителите очакват интерфейсите с изкуствен интелект (AI) да започнат да изместват смартфон екраните, бързото навлизане на свързаните технологии прави ранните клиенти все по-маловажни, а 80% от потребителите биха искали да използват технологиите, за да подобр€т своето зрение, памет и слух, разкрива поредни€т ежегоден доклад за потребителските тенденции на Ericsson ConsumerLab.

10 декември 2015
2431 прочитани€
0 коментара
0 одобрени€
2 неодобрени€

ќчаквани€та на потребителите са важни не само за бизнеса, а и за самите нас като такива, тъй като ни помагат да оформим предпочитани€та си в тон със заобикал€щи€ ни все по-технологичен св€т. ј какво очакват потребителите по света за следващата година? Ќа този въпрос, както обикновено се опитват да отговор€т от много специализирани в проучвани€та компании, но първи с €сни отговори са готови специалистите от Ericsson ConsumerLab. ¬ петото издание на сво€ годишен доклад за тенденциите, те представ€ десетте най-горещи потребителски тенденции за 2016-а и по-нататък.

10 HOT CONSUMER TRENDS 2016 by Ericsson ConsumerLab

“азгодишни€т доклад показва убеждението на потребителите, че изкуствени€т интелект (AI) скоро ще позвол€ва взаимодействие с предмети без нужда от смартфон екран. ¬ действителност, половината от всички смартфон потребители очакват смартфоните да останат в миналото през следващите пет години.

ѕрочетете още: —мартфоните прав€т живота в градовете по-поносим

ƒокладът показва също така, че възприемането на свързаните технологии става по-бързо от вс€кога, като навлизането им на масови€ пазар се случва по-бързо от очакването. ¬ резултат на това периодът, в който ранните клиенти оказват вли€ние върху другите, сега е много по-кратък от преди.

"Ќ€кои от тези тенденции може да изглеждат футуристично. Ќо интересът на потребителите към нови модели на взаимодействие като изкуствен интелект (AI) и виртуална реалност (VR), както и вграждането на интернет в стените на домовете или дори в телата ни, е доста сериозен“, коментира ћихаел Ѕьорн, ръководител »зследвани€ в Ericsson ConsumerLab. —поред специалиста, "това означава, че скоро можем да станем свидетели на по€вата на нови категории потребителски стоки, а в резултат на това цели индустрии може да се трансформират, за да се справ€т с новите предизвикателства".

 акто и досега, данните в доклада "10 горещи потребителските тенденции за 2016" идват от глобалната изследователска програма Ericsson ConsumerLab и покриват широка гама от мнени€ на потребители. Ќай-разпространената тенденци€ е представителна за 1,1 милиарда души в 24 страни, докато най-малко разпространената– за 46 милиона смартфон потребители в 10 големи градове.

Ќо стига общи приказки. ≈то накратко кои са 10-те тенденции за 2016-а и след това, според потребителите по света, проучени от Ericsson ConsumerLab:

10 HOT CONSUMER TRENDS 2016 by Ericsson ConsumerLab

1.       ≈фектът „—вързан начин на живот“. 4 от 5 души днес отчитат, че предимствата от онлайн услугите се увеличават, когато повече хора ги използват. ¬ световен мащаб един на всеки трима потребители вече участва в различни форми на споделената икономика.

2.       ѕоколение на стрийминга. “ийнейджърите гледат повече YouTube видео съдържание дневно в сравнение с другите възрастови групи. 46% от 16-19-годишните прекарват един час или повече вYouTube всеки ден.

3.        AI (»зкуствени€т интелект)слага край на епохата на екраните. »зкуствени€т интелект ще позволи взаимодействие с обекти без необходимост от смартфон екран. ≈дин от всеки двама смартфон потребители мисли, че смартфоните ще станат част от миналото в рамките на следващите пет години.

4.        ¬иртуалното става реално. ѕотребителите жела€т виртуална технологи€ за ежедневни дейности като гледане на спорт или видео обаждани€. 44% дори искат да принтират сво€та собствена храна.

5.       ”мни домове. 55% процента от собствениците на смартфони в€рват, че в тухлите, използвани за изграждане на жилища,могат да бъдат вградени сензори, които да след€т за мухъл, течове и проблеми с електричеството,като това може да се случи в рамките на следващите пет години. ¬ резултат на това може да се наложи концепци€та за интелигентни домове да бъде преосмислена изц€ло.

6.       ”мни пътуващи. ѕътуващите всеки ден искат да използват времето си по смислен начин и да не се чувстват като пасивни обекти. 86%биха използвали персонализирани пътнически услуги, ако има такива.

7.        —пешен чат. —оциалните мрежи могат да станат предпочитани€т начин да се свържете с услуги за спешна помощ. 6 от 10 потребители също се интересуват от приложение за информаци€ при бедстви€.

8.       ”стройства за вграждане в т€лото. ¬ътрешни сензори, които измерват показателите на телата ни, могат да се превърнат в новите носими продукти. 8 от 10 потребители биха искали да използват технологиите за подобр€ване на сетивни възпри€ти€ и познавателни способности като зрението, паметта и слуха.

9.       ¬сичко се хаква. ѕовечето смартфон потребители см€тат, че хакерството и вирусите ще продължават да бъдат проблем.  ато положителен страничен ефект, един на всеки пет казва, че има по-гол€мо доверие в една организаци€, ко€то е била хакната, но след това се е справила с проблема.

10.    „Ќетизен“ журналисти. ѕотребителите сподел€т повече информаци€ от вс€кога и в€рват, че това увеличава т€хното вли€ние в обществото. ѕовече от една трета в€рват, че вдигане на шум онлайн за дадена корумпирана компани€ има по-силен ефект отколкото жалба в полици€та.

≈то как изглежда всичко това, обобщено в една инфографика:

10 HOT CONSUMER TRENDS 2016 by Ericsson ConsumerLab

ѕредпочитате видео? ≈то информаци€та, поднесена и по този начин:

0 одобрени€
2 неодобрени€
ќще от рубрика "Lifestyle"
 ќћ≈Ќ“ј–» ќ“  
 ќћ≈Ќ“ј–»
“р€бва да сте регистриран потребител, за да коментирате стати€та
"„акаме »» да замени екраните, а технологиите Ц да подобр€т сетивата ни"



    

абонамент за бюлетина