Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Започна Mobilegeddon! Готови ли сте за него?

В резултатите от търсенията в Google вече се отчита оптимизацията на сайтовете за мобилни устройства – фаворизират се онлайн ресурсите с най-добра такава.

22 април 2015
3874 прочитания
0 коментара
3 одобрения
1 неодобрение

Вчера, 21 април, беше стартовата дата за новия алгоритъм за търсене на Google, който уеб експерти находчиво нарекоха MobileGeddon и който вече успя да предизвика масова истерия в интернет. И както сигурно вече знаете, главно негова отличителна черта в сравнение с предишните алгоритми е оценката на степента на оптимизация на сайта за преглед на мобилни устройства и съответното подреждане в списъка с резултати от търсенията в зависимост от тази оценка. Така най-добре оптимизираните за мобилен преглед сайтове ще се подреждат на първите места в списъка с резултати, а неоптимизираните уеб ресурси ще падат към опашката на списъка.

MobileGeddon

Важен детайл е, че новият алгоритъм за търсене се прилага най-вече към търсенията, които се осъществяват от мобилни устройства. Това обаче едва ли ще е голямо утешение за администраторите на неоптимизирани сайтове, като се има предвид фактът, че в днешно време повечето интернет потребители сърфират и търсят именно през мобилни устройства – смартфони и таблети.

Прочетете още: Уеб-експерти предвиждат скорошен “Mobilegeddon”

Според уеб експерти, много сайтове, които не са оптимизирани за преглед на мобилни устройства могат да изчезнат и напълно от списъка с резултатите от търсенията на потребителите или най-малкото да изпаднат на такива позиции, които никога не стигат до погледа им. А това, разбира се, ще се отрази съществено на трафика към въпросните сайтове. По оценките на аналитиците, в към момента около 40% от най-популярните сайтове в Мрежата не са оптимизирани за употреба през мобилни устройства.

А какво разбират специалистите под термина “оптимизация за преглед на мобилни устройства”? Най-вече съответствие с няколко критерия, определени от новия търсещ робот на Google. Ето основните от тях, за които се препоръчва да бъдат покрити задължително:

  • Отъствие на софтуер, който не се поддържа от мобилни устройства (например, Flash);
  • Използване на шрифтове, които могат да се четат относително лесно без нужда от увеличаване (зуум) на уеб страницата;
  • Съдържанието се побира на екрана без нужда от хоризонтален скрол или промяна на мащаба;
  • Линковете са достатъчно ясно изразени и големи, за да може върху тях да се “клика” лесно и точно с пръсти. 

Казано накратко, прословутият MobileGeddon на Google вече започна. А ако искате да проверите дали вашият сайт (или който и да е друг) е готов за новия алгоритъм на най-популярната търсачка, т.е. дали е достатъчно добре оптимизиран за преглед през мобилни устройства, можете да го направите чрез специалния инструмент, който предоставят от Google.

3 одобрения
1 неодобрение
Още от рубрика "Интернет"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Започна Mobilegeddon! Готови ли сте за него?"



    

абонамент за бюлетина