- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Превръщането на домашните телевизори в големи плоски екрани с все по-пълнофункционална компютърна част в тях е тенденция, която се налага от всички производители на битова електроника. Японският производител Panasonic не е изключение от тази модна вълна, но освен на интелигентност, Интернет свързаност и "облачност" при телевизорите си Smart VIERA от поколение 2012, ще акцентира и върху друг важен приоритет – високото качество на картината. Това стана ясно вчера, когато на специално мероприятие в София българското подразделение на Panasonic представи пред своите търговски партньори своето ново поколение ТВ техника, дебютирало за пръв път пред публика по време на CES 2012 г.
- Lumix DMC-GF5 е най-новият Micro Four Thirds фотоапарат със сменяема оптика на Panasonic
- Eluga ще е първият смартфон на Panasonic на европейския пазар
- Panasonic показа интересна технология за бърз безжичен пренос на данни от карта памет
- Panasonic създадоха най-тънкия в света 20-инчов LCD IPS Alpha панел
Водеща в този сегмент за Panasonic е вездесъщата плазмена технология, която и тази година се радва на значителни подобрения, разказаха от компанията. Съществена част от тях се дължи на нйовите панели NeoPlasma Black с 2500-херцово управление на картината, което според нескромното мнение напроизводителя осигурява както най-добрата картина на пазара в момента с огромни нива на контраст ("безкрайно черно", както го наричат в компанията), така и внушителен жизнен цикъл от 100 000 часа (около 30 години).
Както беше отбелязано и в началото на годината, при разработката на новите плазмени системи от тазгодишното поколение компанията е съсредоточила вниманието си в подобряването на параметрите в пет основни области: мрежовите възможности, лекотата на управлението, качеството на образа, дизайна и енергоконсумацията, която е 25% по-ниска от тази на предходната генерация. Според представителите на Panasonic, Smart VIERA телевизорите от следващо поколение се отличават също така с бърза реакция и подобрен модел на управление. При моделите от висок клас има и допълнителен пулт за дистанционно управление със сензорна повърхност, който улеснява използването на телевизора за браузене в Интернет.
Друга оригинална функция в новите плазмени телевизори на Panasonic е платформата, наречена VIERA Connect и базирана на специална фирмена cloud услуга. С нейна помощ в някои от моделите (тези, оборудвани с Wi-Fi модул) има възможност за връзка с Интернет за достъп до мултимедийно съдържание и до различни уеб сайтове, а чрез опционална камера могат да се провеждат и видеоконферентни разговори на голям екран през Skype. Panasonic предлага и интересно приложение, с помощта на което в пулт за дистанционно управление може да се превърне и всеки смартфон.
Всъщност всичко казано дотук за свързаността, Интернет функционалността и управлението се отнася и за другия голям сегмент в ТВ портфолиото на компанията – LED-базираните телевизори. Качеството на картината е приоритет и при тях, а отличното цветопредаване се гарантира от класни IPS матрици с широки ъгли на гледане, нов графичен процесор и усъвършенствана светодиодна подсветка с 1600-херцово сканиране и подобрена енергоефективност.
Разбира се, съществено внимание както при плазмените, така и при IPS LED телевизорите, е отделено и на другата важна модна тенденция – 3D възпроизвеждането, което освен като образ, вече е достъпно и като обемен звук с многоканалния звуков съпровод 3D Real Sound. За гледането на обемно съдържание компанията предлага избор и между двете разпространени технологии – по-евтината пасивна с леки поляризирани FPR очила (в бюджетно ориентираните ТВ модели) и по-качествената, базирана на очила с активен затвор. Последната е подобрена от Panasonic и с нови леки и компактни очила, които тежат само 27 гр., което действително е впечатляващо, като се има предвид, че в тях има батерия и вграден Bluetooth модул за безжична връзка.
Разбира се, телевизорите не са единствената новост в широкото потребителско портфолио на Panasonic. Компанията въвежда на нашия пазар също новите си поколение Blu-ray плейъри, системи за домашно кино, цифтрови фотоапарати, видеокамери и бяла техника, стана ясно още по време на търговския семинар. А наесен компанията обещава до родния пазар да стигне и новия водоустойчив смартфон Eluga, с който Panasonic ще отбележи завръщането си във въпросния сегмент.
Повече информация за наличните модели от всички части на продуктовото портфолио на марката у нас могат да се търсят и от локалния сайт на Panasonic.