Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Cooler Мaster HAF-X: една чудовищна геймърска кутия

06 декември 2010
28062 прочитания
36 одобрения
4 неодобрения
Страница 1 от 7


Автор: Денислав Славчев


Преди около две години Cooler Мaster пусна новата си серия компютърни кутии HAF (High Airflow), предназначена за геймъри. Целта на конструкторите на Cooler Master беше да се създаде серия с много добър въздушен поток в тях, така че да осигуряват максимално охлаждане на всички компоненти, които, както знаем, са силно натоварени при геймплей. Първият модел от серията беше HAF-932, а след него и по-малкия – HAF 922. От тогава измина доста време и ето, че през лятото на тази година Cooler Master направиха следващата стъпка в еволюцията и пуснаха на пазара и най-големия (за сега) модел от серията HAF-X.







Промените не са само козметични

Стилово кутията е със същия, типичен за цялата серия „индустриален“ дизайн и даже от пръв поглед новото шаси трудно би се различило от „пионера“ - HAF-932. Но това не означава, че разликите са чисто козметични. Конструкторите са имали достатъчно дълъг период от време, за да анализират предимствата и недостатъците (както и отзивите на потребителите) на „първото издание“. В резултат на това са направени доста конструктивни промени и оптимизации ( подобрения въздушен поток, наличието вече на противопрахови филтри, значително подобрен кабелен мениджмънт и, не на последно място, черния интериор), които са довели до получаване на значително подобрен продукт.

Най-забележимите подобрения обаче са свързани с по-голямата съвместимост с наличния хардуер, като включват възможности за безпроблемно поместване и на най-големите въздушни охладители, както и широк набор от поддържани формати на дънни платки, включително и нестандартния EX-ATX форм-фактор, в който са изпълнени някои дъна на EVGA и Gigabyte. Всъщност това е и най-евтиното решение на пазара, което може да се похвали с поддръжка на този формат.


Кутията HAF-X е едно от РС шаситата с най-богати характеристики, които се предлагат на пазара, и притежава множество, така да се каже, уникални „нещица“, подобряващи охлаждането и улесняващи експлоатацията на продукта. Някои от новите функции в HAF X са: деветте PCI слота; двата Super Speed USB 3.0 порта на предния панел; двата достъпни от лицевия панел отсека за 2.5 "и 3.5" твърди дискове с функция за „гореща замяна“ (замяна по време на работа, без изключване на компютъра); опорна конзола за графичните карти; специално разработена съвместно с NVIDIA насочваща тръба за охлаждане на GPU секцията на графичните карти. Това е направено с цел да отговори на високите изисквания за охлаждане на известните с „жегата“ си графични карти GeForce GTX 480. Преди да продължим със снимките от по-близък план, нека да видим характеристиките на HAF-X.


Спецификации


Цвят: Черен

Материал: Стомана + пластмаса

Размери: (DxWxH): 230 x 550 x 599 mm

Тегло: 14.35kg

Поддържани типове дънни платки: Micro-ATX, ATX, E-ATX

5.25” Bays: 6

3.5” Bays”: 5 Hidden

SATA HDD Drive Bay/2.5” Drive Bay: 2 (Converted from 5.25” drive bay)

I/O Panel: 2x USB3.0, 2x USB2.0, 1x 1394a, 1x eSATA, 1x Audio, 1x Mic

Разширителни слотове: 9

Система за охлаждане:

Front: 1x 230x30mm red LED fan with LED switch, 700RPM, 19dBA

Top: 2x 200x30mm fans, 700RPM, 19dBA (one optional)

Side: 1x 200x30mm fans, 700RPM, 19dBA

Rear: 1x 140x25mm, 1200RPM, 19dBA

VGA Fan Duct: 1x 120x25mm or 120x38mm (optional)

VGA Holder: 1x 80x15mm (optional)

36 одобрения
4 неодобрения
Още от рубрика "Джаджи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
s
15:42, 06 декември 2010
Остана да направят кутия побираща 2х360мм радиатора за да хлади 3SLI-CF и 2 процесора(EVGA-SR2), защото 1 идва малко недостатъчен.
Добро родно ревю
1
одобрения: 1
Rusenche
16:43, 06 декември 2010
Благодаря за това обширно ревю.

Прочетох положителни отзиви от ревюиращия.

Отрицателните страни от други сайтове ли да научим ?

Всяко нещо има и отрицателна страна. Не прочетох да се изтъкне дори един негативен аспект на тази кутия.

Cooler Мaster HAF-X съм разглеждал най-малко ... като в момента научих само положителните страни, за отрицателните ...
2
одобрения: -2
СМ
17:01, 06 декември 2010
В интерес на истината, много се зачудих какви "отрицателни" страни може да има една РС кутия ... Аз съм с едно от предишните издания на Cooler Master HAF X и колкото и да се напъвам за негативи, на ум ми идва само, че е голяма, тежка и обемиста (едвам я побрах под бюрото) ... но за геймърско шаси, това са по-скоро достойнства, защото голяма кутия означава повече място за компоненти и по-добро охлаждане ...от друга страна това не е предназначено да се носи насам-натам ... вярно, не е и от евтините, но пък съм виждал и значително по-скъпи
3
одобрения: 1
?
17:03, 06 декември 2010
малко е грозна :P но функционална :)
4
одобрения: -1
Rusenche
17:17, 06 декември 2010
Бях се ориентирал към Cooler Мaster 690 Advanced II и още съм за нея, но наистина са тежки. Не знам кому е нужно една кутия да тежи ~ 14 кг. Разбирам, че обира вибрациите, но чак 14 кг. ... няма в кутията да работи ъглошлайф ..

Съгласен съм с мнението, че е грозна, но пък е функционална.

Ще огледам тези дни потребителски мнения и какви са отзивите за тази кутия.

Въпросче към Денислав Славчев: Има ли лесен вариант да изключа червената светлина на челния вентилатор (на първата снимка от статията) ? Ще седи под маса и кутията няма да се вижда.

От Cooler Мaster кутиите мисля, че само HAF-X предлага USB 3.0, изведен на предния панел.
5
одобрения: 0
Rusenche
17:20, 06 декември 2010
Бях се ориентирал към Cooler Мaster 690 Advanced II и още съм за нея, но наистина са тежки. Не знам кому е нужно една кутия да тежи ~ 14 кг. Разбирам, че обира вибрациите, но чак 14 кг. ... няма в кутията да работи ъглошлайф ..

Съгласен съм с мнението, че е грозна, но пък е функционална.

Ще огледам тези дни потребителски мнения и какви са отзивите за тази кутия.

Въпросче към Денислав Славчев: Има ли лесен вариант да изключа червената светлина на челния вентилатор (на първата снимка от статията) ? Ще седи под маса и кутията няма да се вижда.

От Cooler Мaster кутиите мисля, че само HAF-X предлага USB 3.0, изведен на предния панел.
6
одобрения: 0
twist
18:00, 06 декември 2010
.

Трябва да е по-тежка даже.(по-дебели ламарини) За какво ти е да я местиш след като си я сложил един път - единствено за монтаж/демонтаж на някоя част и местене от едно място на друго(колко пъти ще я местите пък, че да ви е проблем).
Като минуси според мен са:
*Стъклото на страничния капак показва HDD - това не ми е нужно като изграждам water-cooling system.
*Няма филтри за прах(на мен не ми и трябват)
*На мястото, където има hot-swappable 5.25 bays няма механизъм против вибрации.
*Грозна за някой, за мене не
*Голяма - мисля, че всеки е наясно като си я купува(дори не минава за минус това).

@Rusenche, има fan off-on button там, където са power и reset бутоните.
7
одобрения: 2
One-77
18:02, 06 декември 2010
Аз попринцип съм с тази кутия и мога да кажа, че не знам за по-функционална кутия от тази, въпреки цената. Предоставя отлични възможности за охлаждане на компонентите и най-важното - за всеки вентилатор има прахов филтър.
А относно въпроса на Rusenche - има начин и той даже е много лесен. На предния панел има един бутон, който служи за изключване на LED подсветката на предния вентилато. Има 2 опции - On/Off.
8
одобрения: 2
MoBo: Asus P8Z68-V; CPU: Intel i5 2500k; GPU: Sapphire HD 5750 512MB; Ram: 2*4GB Kingston HyperX 1600MHz; Cooler: Noctua NH-C14; Case: Cooler Master Cosmos II; HDD: WD 2TB Green 6Gbps
One-77
18:20, 06 декември 2010
Тwist, в голяма грешка си относно вентилаторите. И ако трябва да съм по-конкретен, има филтър за предния 230 мм вентилатор, за страничния 200 мм, за 2-та горни 200 мм, има даже и отдолу, под захранването.
Виж в youtube, там има много ревюта, за да се увериш.
9
одобрения: 0
MoBo: Asus P8Z68-V; CPU: Intel i5 2500k; GPU: Sapphire HD 5750 512MB; Ram: 2*4GB Kingston HyperX 1600MHz; Cooler: Noctua NH-C14; Case: Cooler Master Cosmos II; HDD: WD 2TB Green 6Gbps
twist
18:21, 06 декември 2010
Има филтри но не за всички вентилатори и не са easy removable(освен предния). Мерси за минусчето. Искам 3 за щастие ако може
10
одобрения: 0
One-77
18:26, 06 декември 2010
[ препратка ] гледай, като не вярваш.
11
одобрения: -1
MoBo: Asus P8Z68-V; CPU: Intel i5 2500k; GPU: Sapphire HD 5750 512MB; Ram: 2*4GB Kingston HyperX 1600MHz; Cooler: Noctua NH-C14; Case: Cooler Master Cosmos II; HDD: WD 2TB Green 6Gbps
One-77
18:28, 06 декември 2010
[ препратка ] гледай, като не вярваш.
12
одобрения: -1
MoBo: Asus P8Z68-V; CPU: Intel i5 2500k; GPU: Sapphire HD 5750 512MB; Ram: 2*4GB Kingston HyperX 1600MHz; Cooler: Noctua NH-C14; Case: Cooler Master Cosmos II; HDD: WD 2TB Green 6Gbps
troller
18:33, 06 декември 2010
Е, какво да му гледа? Във видеото се виждат dust filters на всички вентилатори, освен задния и на захранването. Както каза twist не са easy-removable като на тази кутия например: [ препратка ] го и като притежател на кутията. Двуомях се между Corsair и CM, но втората ми хареса повече(колкото и да е странно за повечето).
13
одобрения: 1
One-77
18:40, 06 декември 2010
Е че защо да е странно?
А относно вентилаторите, отново, на задния защо ти е филтър, като той извежда въздуха от кутията навън, а не обратното. Да не говорим, че няма кутия, която да има филтър отзад, просто няма смисъл, даже и 800D, която също е жесток модел.
И също не съм казал, че са easy-removable. Просто поправих twist за това, че нямало филтри на вентилаторите.
14
одобрения: 0
MoBo: Asus P8Z68-V; CPU: Intel i5 2500k; GPU: Sapphire HD 5750 512MB; Ram: 2*4GB Kingston HyperX 1600MHz; Cooler: Noctua NH-C14; Case: Cooler Master Cosmos II; HDD: WD 2TB Green 6Gbps
troller
18:58, 06 декември 2010
На задния трябва да има, щото като ти е спряна системата и вентила не работи би могло да влезе прах оттам. Гадното е, че не се махат лесно... Трябва всичките вентилатори да имат филтри махащи се без да се налага отстраняването на страничния капак.

С предния ти post помислих, че ни казваш "ето лесни са за махане", но съм разбрал грешно.
15
одобрения: 1
troller
19:01, 06 декември 2010
Относно странното, така е защото повечето ми приятели пък и хората в интернет - не харесват кутията :D

И още една причина за филтър отзад - при watercool конф. е хубаво вентила да вкарва въздух.(поне при мен дава положителен ефект)
16
одобрения: 1
One-77
19:08, 06 декември 2010
Еми незнам за системите с водно охлаждане. Аз съм си с Noctua NH-D14 и не срещам проблеми с охлаждането.
А относно задния вентилатор, това че влиза прах, си е абсолютно вярно. Но не е в големи количества, друго си е страничния например като няма филтър, да набива прах по дъното, видео-картата и т.н.
17
одобрения: 0
MoBo: Asus P8Z68-V; CPU: Intel i5 2500k; GPU: Sapphire HD 5750 512MB; Ram: 2*4GB Kingston HyperX 1600MHz; Cooler: Noctua NH-C14; Case: Cooler Master Cosmos II; HDD: WD 2TB Green 6Gbps
Rusenche
22:38, 06 декември 2010
twist, One-77, благодаря за разяснението и отговорите.

Като имате тази кутия (Cooler Мaster HAF-X) през какъв период се чисти праховия филтър на вентилаторите при Вас т.е. колко често или рядко филтърът е набит в прах ?
18
одобрения: -1
One-77
23:35, 06 декември 2010
Аз лично се стремя да ги почиствам всяка седмица
Малко съм маниак на тема чистота и не ги оставям да се набиват с прах
19
одобрения: -1
MoBo: Asus P8Z68-V; CPU: Intel i5 2500k; GPU: Sapphire HD 5750 512MB; Ram: 2*4GB Kingston HyperX 1600MHz; Cooler: Noctua NH-C14; Case: Cooler Master Cosmos II; HDD: WD 2TB Green 6Gbps
djagi
05:33, 07 декември 2010
За мен кутията има няколко много големи минуса - огромна, метална, тежка, много грозна, ама много... Лично аз предпочитам изчистения дизайн на Lian Li, алуминиевото тяло, спретнатия дизайн на кутията. Тази, не че е лоша кутия, в никакъв случай, но аз не бих си я купил. Просто много трябва да се мразя, за да го гледам това огромно и грозно грозилище. А относно окачването на дисковете, много има да гонят някои други фирми, в този модел не знам как са, предполагам, че е същото некадърно измислено изпълнение, както и при останалите им кутии. Поне за това да вземат да откраднат от конкуренцията - имам много негативно мнение за тяхното окачване на дисковете. Статията, без негативните страни, които кутичта има даже в излишък, за мен е некоректна.
20
одобрения: -1
Denis
12:03, 07 декември 2010
Първо за дизайна - това е строго индивидуално. На един му харесва, на друг не. Факт е, че е ориентирана към младата тинейджърска аудитория и затова е с този тип "индустриален дизайн".
Второ относно корпуса 1мм SECC ламарина - предимствата са, че е много по-стабилна конструкцията и притежава много по-висока коравост спрямо алуминиевите корпуси, които са изработени от по-тънла Al ламарина. Недостаъците са, че е по-тежка от AL кутиите - например тази e с 2.3 кг, повече от CM Cosmos-S, което не е чак толкова фрапантно.
Относно недостатъците - ами ако някой намери някакъв съществен недостатък за тези 300-320лв, които трябва да плати за кутията, шапка ще му свалям, защото например кутиите, които поддържат XL-ATX (дънни платки като Gigabyte X58-UD9 и EVGA X58 Classified E762)започват от 500+лв . Освен това, за тези пари няма друга кутиата в която може да се монтира водно без някакви реконструкции и промени - рязане с дремел, пробиване и т.н. Мисля, че ако някой даде 520лв. за LianLi P80 и реши да монтира водно, хич няма сърце да му даде да реже горния капак на кутията с дремела, ами ще трябва да се бръкне още стотина лева (та и повече), за опционалния кит за монтаж на водно, които се купува отделно. Така, че когато се оценява един продукт, трябва да му се гледа функционалността и цената, за която може да придобиеш. В слчучая тази кутия има точно функционалност на два пъти по-скъпи решения. Тоест за тези пари или малко отгоре - няма алтернатива.

@djagi
Относно окачването на дисковете - незнам откога не си имал досег с топ модел кутия на CM, но отдавна във скъпите им модели окачването е с гумени тампони, така че няма никакви вибрации? Конкретно при HAF-X е гумените(силиконови) тампони са захванати в пласмасовата рамка на ретеншън механизнма, а един метален шифт влиза в тампона и в отвора за винт на диска. Просто е много елегантно и перфектно направено. Не знам какво не ти харесва в това окачаване? Друг е въпроса, че в 5.25-инчовите гнезда за hotswap няма тампони, но по принцип и тези гнезда са с друга цел - като ти се наложи да прехвърляш нещо от някакъв друг твърд диск, да не отваряш кутията и да свързваш кабели.
21
одобрения: 0
Rusenche
14:12, 07 декември 2010
Гледах ревю и клип на Cooler Master 690 II Advanced White Edition.

Допада ми бял цвят на всяка кутията.
Съгласен съм с първото изречение на djagi.

djagi и другите са прави, че кутията е грозна външно. Кое да и харесаме ? Грозни външни форми.

Опитвам се да разбера защо огромното тегло го залагате като още по-огромен плюс.

Прочетох отново мненията: "от друга страна това не е предназначено да се носи насам-натам ..."; "Трябва да е по-тежка даже.(по-дебели ламарини) За какво ти е да я местиш след като си я сложил един път - единствено за монтаж/демонтаж на някоя част и местене от едно място на друго(колко пъти ще я местите пък, че да ви е проблем)."; "много по-стабилна конструкцията и притежава много по-висока коравост".

Ама извинете, и по-лека кутия да бъде, пак няма да се носи никъде (по първия цитат). Този довод по първия цитат не е издържан - нито лека, нито тежка кутия някой ще мести или ще я носи със себе си .. По втория цитат, че трябвало да бъде още по-тежка от тези над 14 кг. - защо ? Да направят HAF-X Ultra - 50 кг., за да си я довлечем с транспалетна количка до стаята ?

По цитата на Денис ("много по-стабилна конструкцията и притежава много по-висока коравост") ... Такива мнения са стряскащи. По тази логика .. най-добре 50 кг. да бъде, за да и е всичко по-по-по.

Всичко в една кутия се закрепва стабилно, била кутията тежка или лека. Отделно, че думата "лека" за кутия е спорно вече. За всеки "лека кутия" може да значи 5 кг, а за писалите в стази статия - 14 кг.

Cooler Master кутиите са си укрепени и стабилни. И ако искате да са още по-стабилни, това значи поне още 10 кг. над тези 14 кг. + увеличаване на ширината до към 300 мм.

И 10 кг. да беше HAF-X няма в кутията толкова вибрационни компоненти, които едва ли не да докарат "прохождане" на тази кутия. Все пак в кутията няма фуражомелка, центрофуга и т.н.


Изборът на хубава и функционална кутия в бял цвят в момента е много беден.
22
одобрения: -1
djagi
16:16, 07 декември 2010
Първо, да се извиня за предното ми мнение, малко е остро, м/би защото съм го писал в 5 сутринта, след като малко преди това съм се прибрал...
@Denis, прав си, последно имах досег до една Elite кутия, на която дисковете хлопаха. За мен, хубаво окачване е ето например това - [ препратка ] казано негативизма ми е предизвикан от некадърното изпълнение на Elite серията, каквато кутия бях взел за компютър на моя близка и след като не се побра и охлаждането, в момента я използвам за луксозен кашон за компютърни части...
23
одобрения: -1
Denis
11:42, 08 декември 2010
@Rusenche
1. Никой не ти натрапва дизайна на кутията (мен също не ме кефи), защото това е строго индивидуално и е въпрос на вкус- на теб не ти харесва, но има доста хора на които пък им харесва, а не говоря за хората, които не отдават значение на външния вид, ами единствено ги интересува функционалността. Ако едназначоно можеше да се определи каво е красиво и какво е грозно, със сигурност на пазара щеше да има една единствена кутия, с един единствен дизайн. Но както виждаш разнообразието е голямо именно защото съществуват различни вкусове.
2. Никой и никъде не те убеждава, че колкото по-тежка - толкова по-добре. Просто констатирах, че за кутия изработена от 1мм SECC ламарина, теглото и не е чак толкова фрапиращшо - само 2.3 кг в повече от алуминиева такава, което на фона на 14кг, не е чак толкова страшно.
3. За коравостта на конструкцията - тук изобщо не си прав. Няма значение дали е стационална или не кутията - то като има колела, за каква стационарност изобщо става дума. Колкото една конструкция е по-здрава, толкова е по-трудно податлива на циклични деформации (вибрации), които могат да се причинят от вентилатори, дискове, оптични устройства и водни помпи. При алуминиевите кутии (това не е самолетен дуралуминий и има доста по-ниска механична якост от обикновената стоманена ламарина!), с цел поевтиняване на продукта, където е възможно се прави известен компромис и се слага алуминиева ламарина с дебелина 0,6-0,8 мм. Единствено страничните капаци са от 1мм дуралуминий. Никакво по специално укрепване няма вътре в една кутия. От дългогодишната ми практива в играждане на хай-енд машини за ентусиасти и геймъри с въздушни и водни охлаждания съм констатирал, че алуминиевите изисква повече внимание и взимане на по-специални мерки с цел именно избягване на всякакви паразитни вибрации от водните помпи, вентилаторите и дисковете, защото са по-податливи, заради по-ниската якост на конструкцията, която имат. Иначе безспорно алуминиевите кутии са по-леки.
4. Сравнението ти с CM 690 II е неуместно, защото е съвсем различен клас кутия - първо тя не е Full ATX, ами Mid ATX (там е HAF-922/912), и второ не предлага функционалностa na HAF-X, но за аудиторията към която е таргетирана, това не е необходимо.
Пак ще попитам - Има ли за 300-320лв аналог на HAF-X ? Ако някой ми намери такава - направо му подарявам един Cosmos-S.
24
одобрения: -1
nordviking
12:53, 08 декември 2010
Когато се говори за дадено нещо ,обикновено в статиите ,които са написани в България не знам защо ,но всичко е описано като в приказка..това реклама ли е или не е.Когато се сравнява нещо то няма само положителни страни - има си и отрицателни.Защо те се избягват .Ако е така пишете отгоре рекламна статия и готово.Иначе благодаря на автора на статията за положените усилия.
25
одобрения: -1
Denis
14:41, 08 декември 2010
Ахааа,казваш значи зорлем да търсим, само и само защото неможело така и да си ги измислим?
Браво, много желязна логика! Ама не смяташ ли, че тогава би се получила доста комична ситуация, като на някои западни колеги, които са следвали този път на логиката и са писали като "недостатъци", че от една страна нямало място за монтиране на второ захранване, а пък от друга, че била много голяма и не ставала за всеки потребител. А сега де, какво правим? Значи е голяма, като няма място за второ захранване, ама ако има тогава ще е още по-голяма, значи пак недостатък. Или, че USB 3.0 кабелите били неудобни, защото видиш ли трябвало да се включват в задния I/O шелд на платката. А къде да се включват питам аз, след като самите производители на дънни платки не извеждат USB 3.0 интерфейса на вътрешни терминали, ами само на задната планка? Просто това са абсурди и ако това ти харесва само заради идеята да се напише някакъв недостатък е съвсем друг въпрос, ама не мога да си смуча от пръстите нещо, само и само, че ще има някой като теб и ще каже, че правим реклама. Да не говорим, че за да се оценят недостатъците на нещо, трябва да има база за сравнение. Е хубаво с какво да я сравним, след като подобни аналози струват двойно повече. Но хайде, ще я сравним с някойя хай-енд алуминиева като например Lian Li P80, която с ъпгрейд кита за монтаж на водно отива на 600+ лв и като изключим визията, която се разбрахме, че е субективна, както и факта, че HAF-X я превъзхожда, като функционалност, тогава всъщност и остава само един "грях" - че е по-тежка, защото не е алуминиева. Или пък спрямо топ модела Corsair Obsidian 800D, единственият и недостатък е, че има само 2 вместо 4 hot swap 5.25 гнезда
И това и е най-сериозния недостатък. А, да, че и използва пластмасови панели. Аз просто спирам и никой не искам да убеждавам, просто съм практичен човек и след като за двойно по-ниска цена ми се предлага всичко, от най-върховите модели, мисля ще малко неудобно да търся теле под вола, защото ако се търсят просто недостатъци само, защото така трябвало да бъде, то тогава и на най-перфектния продукт, ще му измислиш.
26
одобрения: -2
весл щурмовак
17:26, 08 декември 2010
нищо му няма на дизайна,сигурно се определя като " кибер ", si fi , или просто - геймърски.Аз бих го класифицирал като Пост-Имперски класически образец от епохата на Галактическия сьюз.
27
одобрения: 0
Rusenche
18:31, 08 декември 2010
Denis, грешно интерпретирате това, което съм писал.

Писах, че ми допада Cooler Master 690 II Advanced. В бял цвят харесвам да ми е кутията. Това го упоменах вече, както и факта, че вече я има в бял цвят (Cooler Master 690 II Advanced White Edition).

Няколко интериорни факта:

- Интериорът е чудесен;
- Разполага с екстри, вътрешен простор;
- Достатъчен брой вентилатори;
- Наличие на прахови филтри
- .... И т.н.

Няколко екстериорни факта:

- Ужасни екстериорни форми;
- Голямо тегло;
- Черен цвят ( за мен е минус ).

Кое да и харесам екстериорно ?

Един потребител пише, че трябвало да бъде още по-тежка, друг пише, че нямало тази кутия да се мести никъде, а Denis пише, че била на колелца и това било предимство.

Като не се мести, а си стои, все пак е стационарна, оборудването и с колелца е някак странно.

За монтиране/демонтиране - не са нужни колелца, или като ги има, те са екстра с оглед голямото тегло, за да се придърпа кутията.


Хубаво е, че има възможност всеки да напише мнението си.

Четящите имат възможността да се запознаят с потребителските изисквания и могат да преценят дали тази кутия е тяхната покупка.

Денислав Славчев заслужава похвала, полагайки труд в написването на статията, която е ориентир пред затрудняващите се в покупката на собствена кутия.


Лично за мен, бих подбрал: Cooler Master 690 II Advanced White Edition + NZXT PSU HALE90 Gold 850W.
28
одобрения: -1
nordviking
18:45, 08 декември 2010
Denis,ако ще се прави ревю трябва да се каже всичко.Досега не е измислено нещо дето е хем универсално, хем да няма недостатъци.Ако само показваш най-добрите страни на нещо или е реклама или рекламна кампания пак и PR представяне да го наречеш няма да сбъркаш, което ще рече, че все пак се опитваш да заблудиш някого , да скриеш нещо - нека си кажем нещата без заобикалки ,без скрити работи ...
29
одобрения: -1
koolance
10:10, 09 декември 2010
Еми по-тежка трябва да е - не за да обира вибрации, а за стабилност.
30
одобрения: 1
vs
10:24, 09 декември 2010
Виждал съм сървърна кутия с 3mm ламарина и чугунена основа - руско производство. Тази кутия наистина е лека в сравнение с горната.
31
одобрения: -1
Denis
15:59, 09 декември 2010
@Nordviking
Прочети западните ревюта на кутията (аз си направих труда да изчета 4-5) и виж какви недостъци са отбелязали (ако изобщо има отбелязани - предполагам и те правят реклама)и тогава дай да ги обсъдим. Аз просто ти цитирах два недостатъка от един известен сайт, които като ги порочете човек, даже и да не е виждал кутията, пак ще се забавлява много. Значи там фигурират от типа - ами само два hot swat диска, дизайна бил еди какъв си, не била алуминиева, на друг пък кабелния мениджмънт не му харесал нещо и т.н. Разбирам във всички ревюта да да се изтъкват един или няколко еднакви недостатъка, тогава наистина човек би го приел, защото не могат примерно 4 или 5 ревюиращи да виждат едно и също нещо без наистина да не е наличен проблем. Но когато в 4-5 ревюта се посочват някакви несъществени и съвсем различни неща, то тогава е близко до акъла, че ставя дума за просто субективно мнение. За мен лично в този ценови сегмент кутията няма някакъв съществен недостатък, който трябва да се отбележи. Пак го повтарям - ако струваше 500-600-700лв, тогава със сифурност щеше да има недостатъци, защото вече влиза в хласа на най-върховите модели и може да се сравнява с тях. Но никоя 300лв кутия няма абсолютно никакъв щанс спрямо HAF-X при пряко сравнение, защото няма такава, която да има толкова много възможности.
32
одобрения: 0
zego4
12:11, 10 декември 2010
Имам HAF-932 мн.съм доволен,но заради мн.въздух който минава през нея,тя е изключително прашна.Наложи се да си проектирам филтри и..........тогава всичко си дойде на място
33
одобрения: 0
zego4
12:18, 10 декември 2010
Апропо,че е тежка тежка е,но в коплекта си има колелца слагаш ги и си я.......разхождаш като домашен любимец
34
одобрения: -1
Анонимен
15:30, 16 декември 2010
mn qko
35
одобрения: -1
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Cooler Мaster HAF-X: една чудовищна геймърска кутия"



    

абонамент за бюлетина